روزنامه دیلی میل گزارش داد که جمعیت عظیمی از مردم تهران همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در میدان آزادی تهران جمع شدندو پرچم های آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل را سوزاندند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه انگلیسی دیلی میل در گزارشی نوشت: جمعیت عظیمی از مردم تهران روز چهارشنبه همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای شنیدن سخنان "حسن روحانی" رئیس جمهور این کشور در میدان آزادی تهران جمع شدند.

چند ماه بعد از سقوط شاه ایران در سال هزار و نهصد و هفتاد و نه ، دانشجویان به سفارت آمریکا در تهران حمله کردند و دیپلمات های آمریکایی را زندانی کردند.

این مسئله که 444 روز به طول انجامید باعث وخامت رابطه دیپلماتیک ایران و آمریکا شد و بی اعتمادی را بین دو کشور به وجود آورد که تا به امروز همچنان باقی است.

در مراسم روز چهارشنبه همانطور که در تظاهرات های مهم معمول است، پرچم های آمریکا، انگلیس و اسرائیل سوزانده شد.

"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران نیز که در میدان آزادی حضور یافته بود گفت آنچه برای یک توافقنامه هسته ای تاریخی لازم است اراده سیاسی قدرت های اصلی است.

وی افزود:" اگر آنها اراده داشته باشند ما می توانیم امروز به توافق برسیم اما اگر اراده ای در کار نباشد این مذاکرات حتی ده سال دیگر به موفقیت نمی انجامد."

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، راهپیمایی ، حضور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار