توکلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: دولت در بودجه‌ی سال آینده هزار و 250 میلیارد تومان به بخش آبیاری تحت فشار اختصاص داد که این در صورتی است که در سال گذشته کمیسیون تلفیق کشور 1000 میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده بود.

محمدتقی توکلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص بودجه‌ بخش‌های آبخیزداری و مدیریت آب اظهار داشت: بودجه‌‌های طرح‌های آبخیزداری و مدیریت آب 100 درصد افزایش یافته و همچنین صندوق توسعه ملی نیز برای مهار آب‌های مرزی و همچنین احیا و بازسازی شبکه‌های آبیاری قرار است اعتباری را در این بخش در نظر گیرد.

وی با اشاره به فراهم شدن مقدمات عرضه‌ی محصولات استراتژیک کشاورزی در بورس کالا تصریح کرد: دولت در بودجه‌ سال 94 تسهیلات لازم برای خرید تضمینی محصولات استراتژیک را فراهم نموده اما مقدمات عرضه‌ی محصولات کشاورزی در بورس کالا در حال فراهم شدن است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان ضمن اشاره به ادامه یافتن وضعیت کم‌آبی در کشور یادآور شد: تولید محصولات کشاورزی که نیازمند فراوان هستند مانند چغندر قند و نیشکر در کشور محدود و زمینه‌ی تولید محصولات کم‌آب در کشور فراهم شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، بودجه ، آبیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین مرتضایی
۱۸:۵۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
با سلام وارزوی موفقیت برای خادمین ملت .کاش دولت معظم این مبلغ را به نواوری واختراعات بومی در مصرف بهینه اب اختصاص می داد به در دراز مدت سود بیشتری به ملت ایران وکشاورزان برسد
آخرین اخبار