سردردهای میگرنی یک سردرد ارثی است که بیشتر در خانم‌ها دیده می شود.

محمد رضا معتمد متخصص مغز و اعصاب و اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سردردهای میگرنی یک سردرد ارثی است که بیشتر در خانم‌ها دیده می ‌شود و معمولا علت این درد تغییراتی است که در جدال عروق اتفاق می‌افتد و در ابتدا جدال عروق تنگ می‌شود و بعد از آن وقتی جدال عروق گشاد می شود خون با فشار از داخل عروق عبور می کند و باعث تحریک ساختمان های حساس به درد در داخل می‌شود و درد بوجود می‌آید. 

وی در رابطه با درمان میگرن تصریح کرد: درمان درد میگرن راه‌های مختلفی دارند. فرد می‌تواند در کلان‌های آرام و تاریک استراحت کند و چند عامل وجود دارد که این دردها را تشدید می‌کند مانند (live stile) روش زندگی، مثل کم‌خوابی، استفاده از غذاهای آماده (سوسیس)، کالباس، شکلات،‌سیگار این بیماری را تشدید می‌کنند و باید از استفاده‌ی آنها پرهیز کرد که در درجه‌ی اول بیمار باید این موارد را رعایت کند و در مواردی که فرد احتیاج به دارو داشته باشد تب به شدت درد تجویز می‌شود. 

محمد رضا معتمد افزود: این سردرد به طور ضربانی دیده می‌شود و بیشتر در یک سمت سر اتفاق می‌افتد و همراه با تهوع است. 

متخصص مغز و اعصاب در پایان اظهار داشت: درد میگرن بیشتر در خانم‌ها و در سن 15 تا 45 سالگی شایع‌تر است ولی این درد در کودکان هم دیده می‌‌شود. 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار