هافینگتون پست نوشت تلاش‌ها برای لغو سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در نشست مشترک کنگره آمریکا افزایش یافته است.

افزایش تلاش‌ها برای لغو سخنرانی
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ هافینگتون پست نوشت تلاش‌ها برای لغو سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در نشست مشترک کنگره آمریکا افزایش یافته است.

این پایگاه اینترنتی در مقاله ای به قلم سام استین نوشت، یکی از نمایندگان کنگره آمریکا از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خواست سخنرانی ماه آینده خود را کنگره به تعویق بیاندازد و گفت بیش از بیست نفر از همکارانش از تلاش وی برای لغو این سخنرانی حمایت کرده اند.

سناتور کیت الیسون، جمهوری خواه در گفت و گوی روز سه‌شنبه خود با هافینگتون پست گفت که توانسته است امضای تعداد بیشتری از نمایندگان را برای نامه خود به جان بینر رئیس مجلس نمایندگان جمع آوری کند. در این نامه خواسته شده است حضور نتانیاهو در نشست مشترک کنگره تا پس از پایان مذاکرات دیپلماتیک با ایران به تعویق بیافتد. این در حالی است که برخی از نمایندگان دموکرات نیز اعلام کرده اند در سخنرانی نتانیاهو در کنگره شرکت نخواهند کرد.

در دیدار سه شنبه شب اوباما و اعضای انجمن سیاه پوستان کنگره، موضوع این سخنرانی که هنوز برای سوم ماه مارس برنامه ریزی شده است، اصلا مطرح نشد. گروه های بیرون از کنگره نیز به تلاش ها برای منصرف کردن نتانیاهو از سخنرانی در کنگره(یا متقاعد کردن بینر برای پس گرفتن دعوتش) کمک کرده اند. به گفته الیسون گروه هایی در داخل اسرائیل نیز برای متقاعد کردن نتانیاهو به منظور منصرف شدن از این سخنرانی تلاش کرده‌اند. 

اما تاکنون نتانیاهو هیچ اظهارنظری درباره منصرف شدن از برنامه‌اش برای سخنرانی در کنگره آمریکا نداشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار