هشدار بیل گیتس به جهانیان به خاطر اختراع این وسیله + تصاویر

یکی از اختراعات انسان در زمینه هوش مصنوعی می‌تواند در آینده تبعات ترسناکی برای امنیت انسان‌ها داشته باشد این موضوع هشدار بیل گیتس در یک کنفرانس بود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ بنیانگذار اولیه شرکت مایکروسافت بیل گیتس در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرده است که انسان‌ها باید به واقع از روبات‌های هوشمند در هراس باشند.



گفتنی است، بیل گیتس اعلام کرده است که متوجه نمی‌شود که چرا برخی از مردم اصلا از بابت خطر ناشی از روبات‌ها نگران نیستند.



بررسی‌ها نشان می‌دهند، به تازگی گروه‌هایی از پژوهشگران علم روبوتیک هشدارهایی درباره ظهور روبات‌های فوق‌العاده هوشمند داده‌اند که می‌توانند به تهدیدی برای انسان‌ها مبدل شوند.



بیل گیتس در ادامه سخنرانی خود اضافه کرده کنترل روبات‌های هوشمند در دست افراد فاقد صلاحیت و یا افزایش سطح هوش مصنوعی این روبات‌ها می‌تواند آنها را به شدت برای سلامتی انسان‌ها خطرناک کند.

در ادامه بیل گیتس از ساخت و عرضه یک هدست بدون سیم به نام Hololens از تولیدات شرکت مایکروسافت در اوایل ماه فوریه سال 2015 خبر داده است که هدستی بدون سیم است و می‌تواند تصاویر 3 بعدی را به فرد کاربر نشان دهد.

این دستگاه می‌تواند حتی انسان‌ها را برای فرد کاربر شبیه سازی کند و دارای سنسوری هوشمند برای نمایش تصاویر هولوگرافی برای کاربر است.

نکته منحصر بفرد در این هدست عدم ایجاد سرگیجه و یا حالت تهوع در فرد کاربر به نسبت نمونه‌های مشابه است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار