وزیرامور خارجه‌ی کشورمان گفت:رسیدن به توافق مستلزم اراده سیاسی طرف مقابل است و اگر طرف مقابل اراده سیاسی داشته باشد می‌توانیم به توافق برسیم و اگر طرف مقابل اراده سیاسی نداشته باشد ده سال هم مذاکره بکنیم به توافق نمی‌رسیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران،"محمد جواد ظریف" در راهپیمایی 22 بهمن ماه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همیشه مردم ایران  با مقاومتشان به دنیا نشان دادند که این مردم هیچ وقت زیر بار ذلت نخواهند رفت و همیشه فقط پیشرفت خواهند کرد.
 
وی تصریح کرد: آنانی که اکنون دستشان بسته است که تلاش کرده‌اند با فشارملت ما را به زانو در بیاورند، نتوانستند و هیچ وقت هم نمی‌توانند.
 
وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات روز قبل اوباما در رابطه با اینکه ایران حامی تروریست است  و توپ در زمین ایران است گفت: این حرف‌ها را آنان برای خوشایند طرف خودشان می‌زنند بحث‌هایی است که تازگی ندارد و امروز مشخص است که چه کسانی از تروریسم‌ همچون داعش حمایت کرده‌اند و تروریست دولتی در سرزمین‌های اشغالی که اقداماتی انجام می‌دهد.
 
ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر فرمایشات رهبری که فرموده‌اند که مذاکره باید یک مرحله‌ای باشد بیان داشت: نظرات دیدگاه‌ها و رهنمودهای و خط قرمز‌هایی که مقام معظم رهبری مطرح کرده است هم راهنمای ما بوده‌ و هم روشی بوده که ما از آن استفاده کردیم و هم یار و کمک ما در این مذاکرات بوده است.
 
وی در رابطه با پیام راهپیمایی برای دشمنان تصریح کرد: این راهپیمایی نشان داد که مردم ما همیشه کنار دولت و در خط رهبری حضور داشتند و این حضور ادامه خواهد داشت.
 
وزیر امور خارجه کشورمان ‌ در خصوص اهانت به پیامبر عظیم شان اسلام گفت: بنده از نخستین گروه‌هایی بودیم که این اقدام را محکوم کردم و من هم در حد خودم نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد نوشتم و ضمن اینکه پیام مقام معظم رهبری فرستادم و ضرورت توجه به این موضوع و اینکه غرب نیاز دارد که یک بار برای خود به این فکر بیفتد که چرا این همه افراط از محیط غرب ساطع می‌شود و چرا کسانی که گردن مردم را می‌زنند دست پروده غرب هستند و چه اشکالی در سیستم غربی وجود دارد که تمامی این‌ها در این سیستم وجود دارد و ما این نامه را برای دبیر کل سازمان ملل نوشتیم‌ و فکر می‌کنیم اقدام جدی باید در این زمینه صورت بگیرد.
 
ظریف در رابطه با یک مرحله‌ای شدن مذاکرات اظهار داشت: دیدگاهی که بنده خودم مدتی که در مذاکرات دنبال کردم همین دیدگاه بوده و خوشحالم که نظر مبارک مقام معظم رهبری هم بر این موضوع تاکید دارد.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال توافق تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد گفت: رسیدن به توافق مستلزم اراده سیاسی طرف مقابل است و اگر طرف مقابل اراده سیاسی داشته باشد می‌توانیم به توافق برسیم و اگر طرف مقابل  اراده سیاسی نداشته باشد ده سال هم مذاکره بکنیم به توافق نمی‌رسیم.
 
در پایان در رابطه با تاثیر حمایت‌های رهبری در روند مذاکرات‌ خاطر نشان کرد: اگر حمایت‌های مردم و رهبری نباشد امکان کار نداریم و خوشحالیم که مردم خوب ما همواره در کنار تیم مذاکره کننده بودن و ما واقعا وام دار مقام معظم رهبری هستیم.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار