«حمید رضا قطبی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کاندیدا شدن «جامه دران» در 3 بخش نگاه نو نتیجه استقامت برای به ثمر رساندن اثر است

کارگردان جامه دران" کاندیدا شدن این اثر در 3 بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر را نتیجه‌ی تلاش‌های مستمر و در حقیقت استقامت برای به اجرا رساندن پروژه‌ای که چند سال بر روی آن زحمت کشیده شده دانست.

حمید رضا قطبی کارگردان فیلم "جامه دران" در خصوص کاندیدا شدن اثرش در سه بخش بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نگاه نو در گفتگو با خبرنگار سینما با خبرنگاران گفت: جامه داران به دلیل تلاش و مستمر و در حقیقت استقامت برای به اجراء رساندن پروژه‌ای که چند سال روی آن زحمت کشیده شده،‌ به این موفقیت دست یافته است.
 
این کارگردان در خصوص احتمال گرفتن سیمرغ در هر سه بخش فیلم اظهار داشت: بهتر است قضاوتی نداشته باشم چون بقیه فیلم‌ها را ندیدم ولی تمام تلاشمان را در همه بخشها صورت دادیم که کار دقیق و حساب شده ای را ارائه دهیم.
 
قطبی در خصوص عملکرد جشنواره امسال نسبت به سال گذشته عنوان کرد: سال گذشته همزمان با برگزاری جشنواره مشغول فیلمبرداری جامه دران بودم به همین خاطر اطلاعی از برگزاری جشنواره ندارم و نظر نمی‌دهم.
 
این کارگردان در خصوص اینکه تا چه حد یا نقطه اوج فیلمسازی که مد نظر او است، فاصله دارد، گفت: ما هیچ جای راه نیستیم و واقعیت این است که باید کارکرد در زمینه اولین کارگردانی هم ادعایی ندارم و فقط تجربه‌ای کسب کردم اگر شرایط و امکاناتم اجازه پیشرفت دهد سعی می‌کنم به آن چیزی که در خور یک فیلمساز حرفه‌ای است نزدیک شوم.
 
قطبی در خصوص برگزاری جشنواره و اثرات آن بر روی فیلم‌ها و رشد سینما گفت: به طور قطع برگزاری جشنواره اقدام خوبی است، به هر حال اصحاب کار و هنرمندان دور هم جمع شده و در آن محصول یک سال کار سینمایی دیده می‌شود.  جشنواره در یک فضای مناسب کارکرد ارزیابی و تشویقی خوبی دارد.
 
این کارگردان ادامه داد: برگزاری جشنواره باید یک سیاست و برنامه مدون داشته باشد تا همه از آن برنامه پیروی کنند، تا با تغییر مدیریت‌ها، سیاست‌ها عوض نشود. اگر یک سیاست کارشناسانه و مدون وجود داشته باشد می‌توان به اجرای آن اعتماد کرد و از اعمال سلیقه‌های شخصی جلوگیری می‌شود.
 
قطبی در خصوص عملکرد "رضا داد" گفت: حضور دبیر جشنواره به طور قطع تاثیر گذار است ولی برنامه ریزی و اتفاقاتی که در جشنواره می‌افتد نتیجه تصمیم گیری و سیاستگذاری یک مجموعه است و به طور فردی نمی‌توان این کار سنگین را انجام داد.
 
این کارگردان افزود: با تقسیم بندی‌های جشنواره، موافق نیستم تقسیم بندی بخش سودای سیمرغ و نگاه نو مناسب نیست و در این مورد باید بازنگری شود ولی جدا شدن بخش بین‌الملل از جشنواره فجر تصمیم خوبی بود.
 
وی در خصوص تاثیر گرفتن سیمرغ بلورین بر عوامل فیلم و اکران آن بیان کرد: کاندیدا شدن یک فیلم از سوی هیات داوران در بخش های مختلف بخصوص سیمرغ مردمی می تواند در فروش فیلم نقش اساسی ایفا کند.  بالاخره وقتی یک فیلم از طرف جشنواره برای اکران انتخاب می شود و روی سر در سینماها قرار می‌گیرد نشان دهنده قابلیت آن است و مخاطب می‌تواند به آن اعتماد کند.
 
قطبی دغدغه خود را اینگونه بیان کرد: دغدغه من توسعه امور کشور به خصوص امور فرهنگی است و این توسعه اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه وضعیت کنونی از انقباض به وضعیت باز برسد.
 
وی افزود: اگر گشایش در امور سیاسی کشور ایجاد شود شاهد رونق جامعه و حرکت آن به سوی جلو خواهیم بود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار