مسعود رایگان با اشاره به اینکه بازیگری ته ندارد و همیشه باید در آن به روز شد، گفت: کسی که برای گرفتن سیمرغ کاری را انجام دهد با سر به زمین می‌خورد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبر نگاران مسعود رایگان بازیگر 60 ساله‌ی سینما و تلویزیون که تحصیلات خود را نیز در زمینه‌ی کارگردانی گذرانده است، در سی و سومین دوره جشنواره‌ی فیلم فجر با فیلم مزار شریف حضور دارد به همین بهانه گفتگویی را با وی ترتیب دادیم.

آقای رایگان چطور شد که به گروه مزار شریف پیوستید؟

من حق رفاقتی با فیلم داشتم و دوست من شاهسواری از من خواست که به عنوان یاری رسان به این پروژه بپیوندم، افزون بر آن، مسئله‌ی ادای دین به دیپلمات‌های شهید ایرانی که در مظلومیت تمام در مزار شریف شهید شدند سبب شد با گروه مزار شریف همکاری کنم.

به نظرتان فیلم آن طور که می خواستید از کار در آمد؟

قضاوت با بینندگان است و اگر من الان حرفی بزنم یک نظر یک سویه داده ام و درست نیست. این سوال را باید از بیننده ها پرسید.

سی و سومین دوره ی جشنواره فجر را چگونه دیدید؟

الان برای قضاوت زود است، باید مدتی از این رویداد بگذرد و بعد طی جلساتی محاسن و معایب آن بررسی شود.

امید در فیلم های ما تا چه حد دیده می‌شد؟

امیدوارم که ما فقط شعار امید را در فیلم ها ندهیم، امید باید در جامعه جریان داشته باشد و اگر مردم ما امیدوار باشند انعکاس آن در سینما هم دیده می شود.

حضور پر رنگ جوانان در این دوره را چگونه اریابی می کنید؟

حضور جوانان برای سینما مثل یک بارقه‌ی امید می ماند، اما آنها باید مراحل را پله به پله طی کنند و یک شبه ره صد ساله را نروند، ما به فیلمنامه، قصه و ساختار خوب در سینما نیاز داریم و یک مجموعه‌ی تکنیکال خوب از جوانان می تواند به سینما کمک کند.

در سال سینمایی جدید چه آرزویی برای خود و سینما دارید؟

از خدا آگاهی برای همه را می خواهم، پایه‌ی سینما روشن فکری است اما عنصر سرگرمی هم بسیار در آن تعیین کننده است اما نه از نوع سخیفش؛ امیدوارم سال شادابی برای سینما داشته باشیم.

مسعود رایگان به آن چیزی که در بازیگری می خواسته رسیده است؟

بازیگری ته ندارد و اگر حس کنی به ته آن رسیده ای بازیگر نیستی، بازیگر باید محقق و به روز باشد و روز به روز به جزئیات بیشتری پی ببرد.

سیمرغ را به کدام بازیگر و کدام فیلم می دهید؟

سیمرغ تعیین کننده نیست و به نظرم ممکن است سیمرغ مشوق خوبی برای ادامه راه باشد اما کسی که به خاطر سیمرغ کار کند با سر به زمین می‌خورد.

حضور 2 سال پشت سر هم علیرضا رضا داد در منصب دبیری جشنواره را چطور می بینید؟

باید امسال هم تمام شود بعد در مورد آن نظر دهیم الان زود است.

و حرف آخر؟

آرزوی سلامتی، شادابی و آگاهی برای مردم می‌کنم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار