الکسی پوشکوف؛ رئیس کمیسیون امور بین‌الملل مجلس نمایندگان روسیه اعلام کرد؛ راه‌حل نظامی برای مناقشه اوکراین وجود ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، رئیس کمیسیون امور بین‌الملل مجلس نمایندگان روسیه (دوما) روز دوشنبه اعلام کرد راه‌حل نظامی برای مناقشه اوکراین وجود ندارد.

الکسی پوشکوف روز دوشنبه به دعوت المار بروک رئیس کمیسیون روابط بین‌الملل پارلمان اروپا در نشست این کمیسیون در مقر پارلمان اروپا در استراسبورگ فرانسه شرکت کرد.

او در این نشست بر ضرورت یافتن راه‌حلی سیاسی برای پایان دادن به خشونت‌ها در اوکراین تأکید کرد. 

این نماینده پارلمان روسیه خاطر نشان کرد: هر چند فضای احساسی بسیار متشنج است و ما در دوره‌ای به سر می بریم که سیاست بر اتهام‌زنی بنا نهاده شده است، من اعتقاد دارم که ما باید از نو شروع کنیم.

المار بروک نیز تأکید کرد کمیسیون روابط بین الملل پارلمان اروپا نیز خواهان راه‌حل‌های دیپلماتیک برای مناقشه اوکراین است.

وی در دیدار با همتای روسی خود گفت: این کمیسیون همواره اهمیت زیادی برای روابط خود با روسیه قائل بوده است.

وی افزود: ما آماده‌ایم در صورت به جریان افتادن مذاکرات از مجازات‌ها چشم‌پوشی کنیم. این مناظره در شرایطی برگزار شد که تنش‌ها بین روسیه و غرب به شدت بالا گرفته است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد شراکت راهبردی بین اتحادیه اروپا و روسیه هیچگاه در معرض چنین آزمونی قرار نگرفته بود.

پوشکوف خاطر نشان کرد: با وجود اوضاع کنونی، ما اتحادیه اروپا را دشمن خود تلقی نمی کنیم. بروک نیز از روسیه خواست نقش فعال‌تر برای پایان دادن به خشونت‌ها در اوکراین ایفا کند.

وی تصریح کرد: روسیه باید بپذیرد که در این مناقشه ذینفع است و مسئولیت‌هایش را برای حل این مناقشه بر عهده بگیرد. پارلمان اروپا در حال حاضر نشست عمومی با حضور تمامی اعضا برگزار می کند که از دوشنبه نه فوریه آغاز شده است و تا پنجشنبه 12 فوریه ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار