عرضه مستقل بيمه نامه زلزله توسط بيمه ايران

شركت سهامي بيمه ايران عرضه مستقل بيمه نامه زلزله را در دو استان اصفهان و كرمان آغاز كرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي بيمه ايران،مدیربیمه های آتش سوزی بیمه ایران با اعلام اين خبر وتاكيد براينكه امتیاز وعرضه این بیمه نامه تنها دراختیار این مجموعه قرار دارد ،افزود:‌پیش از این بیمه گذاران پوشش خطر زلزله را درقالب پوشش های بیمه ای بیمه نامه های آتش سوزی دریافت می کردند اما امروز باتوجه به مجوزی که بیمه مرکزی دراختیاربيمه ايران قرارداده است امکان عرضه این بیمه نامه به صورت مستقل فراهم شد. 

محمد رضايي درخصوص ویژگی های مستقل بیمه نامه خطرزلزله تصریح کرد: مهم ترین ویژگی این بیمه نامه‌ نرخ حق بیمه نامه بسیار پایین آن است، دراين طرح از بیمه گذاران برای سازه های تمام اسکلت فلزی و بتونی به میزان دو دهم درهزارحق بیمه دریافت می شود به عنوان مثال حق بیمه یک واحد مسکونی با شرايط فوق و ارزش یک صد میلیون تومان فقط20 هزار تومان است. 

به گفته وی ایران یکی از 10 کشور حادثه خیز دردنیا است از این رو داشتن بیمه نامه خطرزلزله برای تمامی واحدهای مسکونی، صنعتی و غیر صنعتی الزامی است و بيمه گذاران بدانند ریسک خطر مذکور با جبران خسارت به طرز قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

مديربيمه هاي آتش سوزي بيمه ايران با اين ويژگي ها درباره دلایل عرضه محدود این بیمه نامه در دو استان اصفهان و کرمان نیز گفت:‌ عرضه این بیمه نامه را طبق توافق با بيمه مركزي به صورت آزمایشی دریک استان کم خطر و یک استان پرخطرآغاز کردیم و درصورت استقبال آن را به صورت سراسری درکشورعرضه خواهیم کرد. 

 برخی از بیمه گذاران از کم بیمه گی در بیمه نامه های آتش سوزی و زلزله گلایه دارند رضایی درپاسخ به این سووال که برنامه های شما برای رفع این مشکل چیست اظهارداشت:‌ بخش صدورمهم ترین رکن درروند تولید بیمه نامه است چنانچه بیمه نامه براساس نیاز های بیمه گذارو سرمایه واقعی صادر شود به طور یقین هنگام بروز حادثه و پرداخت خسارت  مشکلی تحت عنوان کم بیمه گی پیش نخواهد آمد. 

وی ادامه داد: بیمه صنعت و فن است و دانستن تمامی اصول آن از حوصله بیمه گذاران خارج است برهمین اساس بهتر است پیش از عقد قرارداد بیمه ای از خدمات مشاوران مجرب و متعهد درخصوص مورد بیمه استفاده شود.

 رضایی اضافه کرد:گام بعدی ارائه فهرست کامل دارایی ها و خریداری پوشش های لازم بیمه ای برای مواردی است که باید حتما بیمه شوند.

به گفته وی اگر بیمه گذاران تمامی دارایی های خود را به مسوولان صدوراعلام و  بیمه کند به طور حتم هنگام بروز خسارت از پوشش های بیمه نامه مذکوربه طور كامل بهره مند خواهند شد اما متاسفانه برخی بیمه گذاران هنگام بیمه کردن اموال و دارایی های خود فهرست کامل آن را دراختیار بیمه گر قرارنداده ویا اينكه دارايي هاي خود را به قیمت روز بیمه نمی کنند از این رو هنگام بروز خسارت با کم بیمه گی مواجه می شوند. 

مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه ایران درخاتمه از ارائه تخفیف 10 درصدی دربیمه نامه های آتش سوزی به مناسبت فراررسیدن سی وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد وافزود: تخفیفات بیمه نامه های آتش سوزی این شرکت تا 30 بهمن اعتبار داشته و به تمامی بیمه گذاران که تمایل دارند از خدمات بیمه ای این شرکت استفاده کنند ارائه می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیمه ، ایران ، آتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار