باراک اوباما ، رییس جمهوری امریکا اذعان کرد : در ایالات متحده از هر 5 زن ، یک نفر تجربه تجاوز و یا اقدام به آن را دارد .

اذعان اوباما: از هر 5 زن آمریکایی، یک نفر مورد تجاوز قرار گرفته است
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از واشنگتن اگزماینر ؛ باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا طی پیامی که یکشنبه شب منتشر کرد نوشت : در حال حاضر از هر 5 زن در امریکا یک نفر قربانی تجاوز و یا تلاش برای تجاوز است . همچنین در هر 4 زن بیش از یک نفر قربانی خشونت های خانگی در کشور می باشد . 

این ادعا از سوی اوباما تنها درباره زنان تحصیلکرده آمریکایی صحت دارد . بیش از 20 درصد از زنان در محیط هایی که غیر دانشگاه مورد تجاوز و یا تلاش برای آن قرار می گیرند . 25 درصد نیز مورد خشونت های خانگی هستند . 

واشنگتن اگزماینر ادامه داد : بیایید راجع به این آمار اندکی فکر کنیم . جمعیت کنونی آمریکا حدود 316 میلیون نفر است که زننان نیمی از آن را تشکیل داده اند. بدین معنا که حدود 158 زن و دختر در ایالات متحده زندگی می کند . 20 درصد این جمعیت تعدادی معادل 31.6 میلیون نفر می باشد ؛ جمعیتی معادل جمعیت تگزاس یا کالیفرنیا . بر اساس آمار های کشوری ، این میزان تجاوز بسیار بالا و نامتعارف است . این میزان در دو دهه گذشته بی سابقه بوده است . طی دو دهه گذشته این آمار ، عددی معادل کمتر از 2 میلیون نفر را در یک بازه زمانی آمارگیری ثبت کرده است . 

با توجه به اینکه بسیاری از موارد تجاوز نیزازسوی زنان و یا بستگان آنها گزارش نمی شود ، این آمار اعلام شده توسط اوباما سرسام آور و تکان دهنده است . در واقع تنها 6 درصد از موارد تجاوز یا تلاش برای آن گزارش شده است . همچنین بر اساس گزارش اوباما ، وقتی 25 درصد زنان آمریکا از خشونت های خانگی رنج می برند ، بنابراین جمعیتی معادل جمعیت کل ایالت کالیفرنیا _ یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین ایالات آمریکا _ در این شرایط زندگی می کنند . 

این پایگاه خبری آمریکا در انتها نوشت : با تصور اوضاع اسفناک زنان و با توجه به اهمال دولت در قبال  دفاع و حمایت از حقوق آنان ، به نظرمیرسد فعالان اجتماعی تنها کسانی هستند که می توانند جامعه زنان را در چنین شرایطی بهبود بخشند . گفتنی است سخنگوی کاخ سفید نیز در پاسخ به این وضعیت حاضر به اظهار نظر یا واکنش نشد . 



انتهای پیام /
برچسب ها: آمریکا ، تجاوز ، کشور ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار