نیکوس کوتزیاس در حالی به مسکو سفر می کند که اتحادیه اروپا با روسیه بر سر اوکراین وارد تنش های بی سابقه سیاسی و اقتصادی شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از رویترز؛ وزیر خارجه یونان برای دیدار با همتای روسی خود عازم مسکو خواهد شد.
وزیر خارجه دولت چپ گرا و ضد ریاضتی یونان ، کوتزیاس این هفته به مسکو می رود تا با لاورف همتای روسی خود گفت وگو و مذاکره کند.
این سفر از آنجا مهم است که بحران اوکراین تنش بین اروپا و روسیه را افزایش داده است.از طرف دیگر ، به دلیل بحران مالی در یونان و اروپا ، دولت چپگرای جدید این کشور ، مایل است سیاست های ریاضتی را علی رغم تهدید های آلمان و اروپا کنار بگذارد.
روز دیدار لاورف و همتای یونانی وی نیز 22 بهمن است ، یعنی روزی که تحریم بانک های اروپا علیه یونان با عنوان توقف پذیرفته شدن اوراق قرضه آغاز می شود. به این ترتیب امکان ورشکست شدن دولت ضد ریاضتی و چپ گرای آلکسی سیپراس رهبر حزب سیریزا وجود دارد.

به این ترتیب امکان شکست پول واحد یورو و سیاست های مشترک اقتصادی اروپا بیش از پیش تقویت می شود.اروپا خواهان اجرای سیاست ریاضتی در یونان است  اما دولت چپ گرای جدید ، به شدت با این امر مخالفت می کند. این موضوع می تواند آینده اتحایده اروپا را با تهدید وجودی مواجه کند.با خروج یونان از اروپا ، راه برای فروپاشی منطقه یورو هموار می شود.
با توجه به تنش اروپا و روسیه بر سر اوکراین ، دیدار وزیر خارجه یونان از مسکو ، نشان می دهد بخش مهمی از اروپا اماده حرکت های چپ گرایانه می باشد و نشانگر افزایش نفوذ روسیه در قاره سبز و شکافهای داخلی در اروپا است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار