آنسامبل «نو بوردرز» در بخش بین‌الملل سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، در این اجرا كه 29 بهمن ماه ساعت 18:15 در تالار وحدت برگزار می‌شود ، آنسامبل «نو بوردرز» متشكل از نوازندگان تونسی و سوئیسی به روی صحنه می‌روند و قطعاتی از موسیقی‌های خود را اجرا می‌كنند.

كوارتت نو بُردرز، پروژه جدید امین و حمزه میراحى، دو برادر تونسى است. موسیقى این دو نوازنده عود و قانون، كه از كودكى با موسیقى كلاسیك شرقى و سنت موسیقى تونس آشنا شدند، ریشه در فرهنگ موسیقى مقامى تغزیه دارد و با گذشت زمان، از عناصر موسیقایى فرهنگ‌هاى مختلف نیز تاثیر گرفته است. 

در موسیقی این دو برادر، شنونده ملودى‌هایى با تزیینات و الهامات موسیقایى هندى و ایرانى از یك سو و سنت‌هاى آناتولى و اندولسى از سوى دیگر است. امین و حمزه توانسته‌اند موسیقیدانان مستعد از سبك‌هاى دیگر را گرد هم آورند؛ افرادى كه همشان مشتاق همنوازى و بداهه نوازى در سبك‌هاى متفاوت موسیقى هستند. 

بلز اوبالدینى كلارینتیست این آنسامبل، آهنگساز شاخص فرانسوى است. وى فرهنگ و سنت موسیقى خود را از منظرِ فرهنگ‌ها و سنت‌هاى غیر اروپایى، بالااخص از نوع خاورمیانه‌اى آن می‌نگرد. وى نوازندگى كلارینت را در كنسرواتوار عالى شهر پاریس آغاز كرده و پس از اخد دیپلم نوازندگى تحصیلات خود را در كنسرواتوار جاز آرپژ پاریس ادامه داد. سپس در شهر لوزان سوییس كه هم اكنون ساكن آن است، دیپلم سولیستى (بالاترین درجه نوازندگی در اروپا) را در مدرسه عالى شهر لوزان و فوق لیسانس آهنگسازى را در كنسرواتوار عالى شهر ژنو با درجه ممتاز به پایان رساند. 

اوبالدینی با أخذ بورسیه از كشور فرانسه دوره دروس و مطالعات ایركام (مشهورترین مدرسه موسیقى الكترونیك در جهان) را در پاریس طى می‌كند  و جایزه استعداد نوى موسیقى SACD را در سال ٢٠١٣ براى اپراى مجلسى 4.48 خود دریافت کرد. 

بایجو بهت ویولونیست هندى سوییسى این آنسامبل، فرزند پاندیت كریشنا ام بهت، سى تار نواز مشهور هندى است. او تحصیلات خود را در كنسرواتوار شهر لوزان گذراند و پس از أخذ دیپلم نوازندگى، با موسیقى جاز آشنایى پیدا كرده و با موسیقى دان‌هایى چون امیل اسپانى، جف بود و روبر بونیسلو همكارى می‌كند. وى كه همواره مشتاق تجربه افق‌هاى تازه موسیقى بوده است، در سال ٢٠١١ رد مون كولكتیو را بنیان‌گذارى كرد كه یك طرح بین المللى است و در آن جاز، رآك و موسیقى پاپیولار و سنتى هند و كشور هاى دیگرادغام شده است. 

این آنسامبل تا كنون هفت آلبوم منتشر كرده‌ و بر روى مشهورترین صحنه‌هاى دنیا برنامه داشته‌اند.
در بخش بین الملل سی امین جشنواره موسیقی فجر 10 گروه به روی صحنه می‌روند.

علاقمندان می‌توانند اخبار و عكس‌های مربوط به این جشنواره را در سایت www.fajrmusicfestival.com و یا در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival30  مشاهده كنند.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار