مدير برنامه ريزي و توسعه شرکت سپرده گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه (سمات) گفت : شرکت سپرده‌گذاري مرکزي در چاچوب رويکرد غيرکاغذي‌سازي (dematerialization) تاکيد دارد ملاک دارايي هر کد معاملاتي در هر روز، اطلاعاتي است که به صورت داده پيام در سامانه هاي شرکت سپرده‌گذاري مرکزي نگهداري مي‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومي سمات ، محمد سجاد سياهکار زاده افزود : ارائه انواع خدمات غيرکاغذي و آماده‌سازي درگاه‌هاي الکترونيک براي اطلاع سهامداران از وضع دارايي‌هاي خود را در دستور کار داريم.

وي گفت : يکي از برنامه‌هاي شرکت سپرده‌گذاري مرکزي همگام با شرکت‌هاي سپرده‌گذاري مرکزي کشورهاي پيشرو، فراهم آوردن زيرساخت‌هاي فني برگزاري مجامع سهامداري الکترونيک (E-Voting) و اعمال راي سهامداران به صورت غيرحضوري است.

مدير برنامه ريزي و توسعه شرکت سمات گفت: افزايش تعداد راي‌دهندگان در مجامع سهامداري، شفافيت اطلاعاتي شرکت‌ها، بي نيازي به مراجعه حضوري در زمان خاص براي ثبت راي ، افزايش انگيزه سهامداران براي راي‌دهي و مشارکت در تصميم هاي  اصلي شرکت و کاهش هزينه‌ها از  مزيت هاي اين روش است.

سياهکارزاده تاکيد کرد: صرفنظر از مباحث فني ناظر به راي‌دهي الکترونيکي، شرکت سپرده‌گذاري مرکزي بر تاييد اعتبار قانوني اينگونه راي‌دهي تاکيد دارد و در اين صورت اين شرکت خود را متعهد به فراهم آوردن زيرساخت‌هاي فني و عملياتي لازم براي اين موضوع مي‌داند.

وي اظهار داشت: يکي از راهکارهاي ايجاد رفاه بيشتر براي سرمايه‌گذاران و به طور کلي مشارکت‌کنندگان در بازار سرمايه و بازارهاي مالي و همچنين فراهم آوردن امکان ارائه خدمات بهتر و سريعتر، ايجاد سيستم متمرکز احراز هويت به صورت غيرحضوري و الکترونيکي است.

مدير برنامه ريزي و توسعه شرکت سمات افزود: اين خدمت با يک بار مراجعه حضوري به هر يک از ارکان و نهادهاي مالي فعال در بازار سرمايه مقدور خواهد بود و پس از آن ، مراجعه بهره‌برداري از همه خدمات مالي در بازار سرمايه به صورت الکترونيکي و غيرحضوري صورت مي‌گيرد.

سياهکارزاده گفت : شرکت سپرده‌گذاري مرکزي با عنايت به تجربه خويش در زمينه ارائه خدمات الکترونيکي و با رويکرد غيرکاغذي‌سازي پيشنهاد راه‌اندازي خدمت احراز هويت الکترونيکي در بازار سرمايه و به طورکلي بازارهاي مالي ارائه کرده است.

وي در پايان گفت : شرکت سپرده‌گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه به عنوان يکي از ارکان بازار سرمايه ، همگام با ساير نهادها و فعالان بازار سرمايه در جهت مشارکت فعال در تدوين قانون برنامه ششم توسعه در چارچوب سياست‌هاي سازمان بورس و اوراق بهادار پيشنهادهايي را مبتني بر خلاهاي قانوني موجود و همچنين دستيابي به استانداردهاي روز دنيا ارائه کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، اوراق ، سهام ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار