معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از فعالیت‌های بهزیستی به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: بهزیستی بر عملکرد این مراکز نظارت می‌کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خیرنگاران ؛، محسن شجاعی ظهر امروز در مراسم افتتاح کلینیک مددکاری اجتماعی شهرستان دهگلان اظهار داشت: هم‌اکنون در مرکز شهرستان‌های استان کلینک‌های مددکاری فعال هستند و این مراکز با هدف توانمندسازی افراد جامعه فعالیت می‌کنند.

وی گفت: هم‌اکنون در استان کردستان 9 مرکز شبانه روزی برای فرزندان بد سرپرست هم فعالیت می‌کنند که بیش از 150 نفر در این مراکز نگهداری می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان با بیان اینکه در حال حاضر یک‎هزار و 250 پرونده اجتماعی در بهزیستی شهرستان وجود دارد، عنوان کرد: 2 هزار و 200 پرونده نیز در بخش توانبخشی این شهرستان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه براساس الگو باید هر مددکار به 80 تا 100 پرونده رسیدگی کند، گفت: این الگو در بخش دولتی به دلیل کمبود نیرو کمتر رعایت می‌شود.

شجاعی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در زمینه مددکاری فعالیت مناسب‌تری را ارائه می‌دهند، افزود: با گسترش فعالیت این مرکز وضعیت رسیدگی به جامعه هدف بهزیستی بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کلینیک مددکاری اجتماعی شهرستان دهگلان کار خود را با 300 پرونده آغاز خواهد کرد، اعلام کرد: 100 پرونده اجتماعی و 100 پرونده توانبخشی به این مرکز واگذار می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان با بیان اینکه این مرکز پیش از این نیز با بهزیستی همکاری مناسبی داشته است، گفت: علاوه بر واگذاری پرونده، در این مراکز طرح‌های بهزیستی هم اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واگذاری خدمات بهزیستی به بخش خصوصی تا حدی از بار مسئولیت این نهاد می‌کاهد، گفت: خوشبختانه بخش خصوصی در این زمینه مناسب عمل کرده است.

شجاعی با اشاره به اینکه 85 درصد از فعالیت‌های بهزیستی به بخش خصوصی واگذار شده است، افزود: بهزیستی بر عملکرد این مراکز نظارت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف بهزیستی در مراکز مددکاری توانمندسازی افراد زیر پوشش است، خاطر‌نشان کرد: از هر 300 پرونده مددکاری باید حداقل 50 نفر از زیر پوشش بهزیستی و دولت خارج شوند.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.