سخنگوی دستگاه قضا در نشست‌های خبری خرداد ماه 93 به تشریح پرونده‌های مهمی همچون «برخورد با مظاهر ابتذال و بد حجابی»، «محاکمه غیابی برادر مه آفرید»،‌ «صدور کیفر خواست برای 27 نفر از متهمین فتنه 88»، «علت توقیف تاتر» و ...پرداخت.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، سالی که گذشت نشست‌های خبری متعددی از سوی دستگاه قضا برگزار شد که حجت‌الاسلام والمسلمین «محسنی اژه‌ای» در این نشست‌ها به سوالات متعدد خبرنگاران پاسخ داد.


برخورد جدی با مظاهر ابتذال و بد حجابی/ محاکمه غیابی برادر


مهمترین پرونده‌های قضایی سال 93 که در نشست‌های خبری خردادماه مورد بررسی قرار گرفت شامل «برخورد با مظاهر ابتذال و بد حجابی»، «محاکمه غیابی برادر مه آفرید»،‌ «صدور کیفر خواست برای 27 نفر از متهمین فتنه 88»، «علت توقیف تاتر» و ...بود که در ادامه آنها را مرور می‌کنیم.

**برخورد جدی با مظاهر ابتذال و بد حجابی

حجت‌الاسلام والمسلمین"غلامحسین محسنی اژه‌ای"  در نشست خبری گفت: در خصوص کسانی که فرهنگ ابتذال را ترویج می‌دهند و در کشور اسلامی برخلاف قانون، شرع و خواست ملت مسلمان بی‌عفتی را ترویج می‌کنند، متذکر می‌شویم که این کشور اسلامی است؛ مردم مسلمان هستند و قانون اجازه چنین کاری را به آنها نمی‌دهد.
 
وی ادامه داد: اگر آنها به اقدامات مجرمانه خود ادامه دهند، دستگاه‌های ذیربط با آنها برخورد می‌کنند.
 
معاون اول دستگاه قضا در ادامه تصریح کرد: از نیروی انتظامی که در این خصوص با جرائم مشهود برخورد می‌کند تشکر می‌کنم و از آنها می‌خواهم اجازه ندهند کسانی فضای جامعه را بر هم بزنند به ویژه کسانی که به صورت باندی اقدام به اینگونه کارها می‌کنند برخورد شود.

برخورد جدی با مظاهر ابتذال و بد حجابی/ محاکمه غیابی برادر

وی همچنین اظهار داشت: دستگاه قضایی از اقدامات نیروی انتظامی قطعا حمایت می‌کند و به دادستانی‌های کشور هم سفارش شده که در صورت لزوم به عنوان مدعی العموم وارد شوند.

**محاکمه غیابی برادر مه آفرید

وی با اشاره به کسانی که جرمی را در ایران انجام می‌دهند و به خارج می‌روند گفت: برای این افراد احضاریه صادر می‌شود و بنده به صراحت به این افراد می‌گویم که حتما به نفعشان است که به ایران برگردند.

معاون اول دستگاه قضا افزود: با توجه به اینکه این افراد در خارج از کشور بسر می‌برند، خیلی حرف‌ها علیه آنها زده می‌شود، لذا توصیه می‌کنم همه کسانی که در مسائل مختلف تحت تحقیب‌ هستند بهتر است به ایران بازگردند.

 
برخورد جدی با مظاهر ابتذال و بد حجابی/ محاکمه غیابی برادر


وی تاکید کرد: متهم پرونده 3000 میلیاردی که برادرش اعدام شد، غیابا محاکمه شده و در حال حاضر مسیر پرونده وی مسیر قانونی را طی می‌کند که توصیه می‌کنم وی به کشور بازگردد.

**صدور کیفرخواست برای 27 نفر از متهمین فتنه 88

رسیدگی به پرونده متهمان فتنه 88 ادامه دارد و حتی آنها که از کشور متواری شده‌اند نیز به صورت غیابی محاکمه می‌شوند. در همین زمینه سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه حدود 27 نفر از کسانی که در جریان فتنه 88 تحت تعقیب بودند برایشان کیفرخواست صادر شده است، گفت: از این 27 نفر 14 نفر کسانی هستند که حکم به صورت غیابی برای آنها صادر شده است.


برخورد جدی با مظاهر ابتذال و بد حجابی/ محاکمه غیابی برادر

وی افزود: حکم این افراد از طریق رسانه‌ها و روزنامه رسمی اعلام شده و آنها حق اعتراض دارند.

**تانگوی تخم مرغ داغ به شکایت دادستانی توقیف شد

طی خردادماه سال 93 یکی از تئاترهای در حال نمایش کشور پس از چند شب اجرا توسط دستگاه قضا توقیف و مجوز آن لغو شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر علت توقیف تئاتر تانگوی تخم مرغ داغ و اینکه آیا این تئاتر شاکی خصوصی داشته یا خیر گفت: اینکه این پرونده شاکی خصوصی داشته یا خیر نمی‌دانم اما خود دادستان شاکی این پرونده بوده و به بازپرس ارجاع داده شده و از طریق ضابطین شخصی داده شده که باید توقیف شود دادستان براساس ضابطین اقدام کرده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار