با وجود افزایش حملات اردن به مواضع داعش ، واشنگتن با تحویل پهپاد به اردن مخالفت کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، این شبکه در خبری اعلام کرد که واشنگتن با درخواست یک شرکت تسلیحاتی آمریکایی برای مجهز ساختن اردن به پهپاد، مخالفت کرده است.

این در حالیست که حملات نیروی هوایی اردن به مواضع داعش در سوریه پس از اعلام کشته شدن "معاذ کساسبه" خلبان اردنی به دست داعش افزایش یافته است. 

این شبکه گزارش داد که دولت آمریکا با درخواست شرکت آمریکایی "جنرال اتومیکس" که سازنده تجهیزات نظامی از جمله، پهپادهای پیشرفته است، مخالفت کرده است.

این شبکه به نقل از مجله آمریکایی " فارن پالیسی" اعلام کرد که اردن درخواست خرید پهپادهایی از نوع "پرداتور" را در بهار سال 2014 داده بود؛ اما دولت آمریکا با این درخواست در ماه نوامبر سال 2014، مخالفت کرده است.

طبق گزارش این مجله، تصمیم اوباما برای مخالفت با فروش این پهپادها، به سبب نگرانی دولت وی از کشف شدن تکنولوژی مخفی این نوع از هواپیماهای بدون سرنشین است.

گفتنی است، این نوع از پهپادها که توسط شرکت " جنرال اتومیکس" ساخته می شود، برای اقدامات نظارتی و عملیات های اطلاعاتی و جاسوسی و نیز پرتاب موشک های "هلفایر" که آمریکا در ترورها و عملیات های خود در پاکستان و افغانستان استفاده می‌کند، بکار می رود.

شرکت "جنرال اتومیکس" نوع خاصی از پهپادهای "پرداتور" را به منظور صادرات ساخته است و خواهان فروش آن به امارات متحده عربی ، انگلیس، فرانسه و ایتالیا شده است؛ اما تا الان موفق نشده است که هیچ نوعی از آنها را به فروش برساند.

اسکای نیوز همچنین اعلام کرد که "دانکن هانتر" نماینده جمهری خواه کنگره آمریکا با ارسال پیام شدید اللحنی به باراک اوباما، از وی خواسته است تا تصمیم منع فروش پهپاد به اردن را لغو نماید.

گفتنی است، در دیدار هفته گذشته ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن به واشنگتن، دولت آمریکا از افزایش کمک های نظامی به اردن به ارزش یک میلیارد دلار خبر داده بود؛ اما واشنگتن همچنان نگران است که تکنولوژی سری این پهپادها افشا گردد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار