سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اگر ثبت احوال به کودکان کار فاقد مدرک هویتی کد شناسایی ارائه کند آنها به عنوان دانش آموز در آموزش و پرورش تلقی شده و می توانند مدرک تحصیلی دریافت کنند.

دریافت کد شناسایی از شروط ثبت نام کودکان کار فاقد هویت در مدارس استمسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌و گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به همکاری آموزش و پرورش با شهرداری تهران برای بازگرداندن  کودکان کار به مدرسه اظهار کرد:  شهرداری با کمک چند NGO اقدام به شناسایی بخشی از کودکان کار که امکان قانونی برای حضور در مدارس و تحصیل به عنوان یک دانش آموزی عادی نداشتند را فراهم کرد.  

وی در ادامه افزود :آموزش و پرورش شهر تهران نیز با در اختیار گذاشتن فضا و معلم به این اقدام خیرخواهانه شهرداری کمک کرده است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه حدود 200 کودک تحت پوشش این طرح قرار دارند ، گفت: آموزش و پرورش در حال حاضر اقدام به آموزش این کودکان در نوبت عصر دو ﻣﺪﺭﺳﻪ ﺩﻭﻟﺘﻲ ﺩﺭ ﻣﻨﻂﻘﻪ 12 می کند و این دانش آموزان به طور رسمی در مدارس آموزش و پرورش ثبت نام نشده اند.

ثقفی در پایان در خصوص مذاکره با ثبت احوال برای اعطای کد شناسایی و مدرک تحصیلی به کودکان  فاقد هویت، عنوان کرد : اگر ثبت احوال به این کودکان کد شناسایی ارائه کند آنها به عنوان دانش آموز در آموزش و پرورش تلقی شده و می توانند مدرک تحصیلی دریافت کنند  اما درغیر این صورت از لحاظ قانونی امکان ثبت نام در مدارس  و اعطای مدرک تحصیلی به عنوان دانش آموزعادی را ندارند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کد ، دریافت ، مدرسه ، کودک کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار