"محمد جواد ظریف"، وزیر خارجه ایران با تاکید بر اینکه برنامه هسته ای ایران همواره صلح آمیز بوده، گفت به منظور حصول نتایج در مذاکرات هسته ای، طرف های مذاکره کننده با ایران به عنصر یقین نیاز دارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، ظریف، روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار شبکه پرس تی وی در شهر مونیخ آلمان گفت: توافق برای همه طرف‌های مذاکره کننده عنصر یقین را در بر خواهد داشت.

این دیپلمات ارشد ایران در تشریح مفهوم یقین گفت که ماهیت برنامه هسته‌ای ایران همواره صلح آمیز بوده و در آینده نیز همینگونه باقی خواهد ماند.

*** سیاست تحریم شکست خورده است
ظریف گفت که تحریم‌های اقتصادی تحمیل شده بر ایران به دلیل فعالیت‌های هسته ای تهران، به نتایج مورد نظر خود دست نیافته است.

وی افزود: ما قبل از تحریم کار را با 200 سانتریفیوژ آغاز کردیم و در حال حاضر 25 هزار سانتریفیوژ داریم و این نتیجه اصلی تحریم‌ها است. برای حصول توافق، تحریم‌ها باید لغو شود.

ظریف همچنین اظهار داشت که وی و تیم مذاکره کننده اش طی چند روز گذشته در مونیخ مشغول مذاکراتی گسترده بوده اند.

ظریف گفت که کنفرانس امنیتی مونیخ از این نظر خوب بوده که این فرصت را برای هیأت ایرانی فراهم کرد تا در مذاکرات حاشیه ای با گروه‌های دیگر شرکت کند.

*** وحدت در برابر تکفیری‌ها
وزیر خارجه ایران ضمن هشدار درباره تهدید فزاینده گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه و دیگر مناطق جهان ابراز تاسف کرد که برخی از کشورها برای پیشبرد اهداف سیاسی خود با این گروه‌ها همکاری می کنند.

ظریف گفت: به زودی جامعه بین المللی و به ویژه دوستان ما در منطقه درخواهند یافت که از وجود و همکاری با گروه های تکفیری نمی‌توانند حتی به منافع کوتاه مدت نائل شوند، به زودی ما می توانیم به روشی درباره چگونگی مقابله با آنها برسیم.

وی با تاکید بر اینکه تفکر تکفیری رفتن به سوی ویرانگری منطقه و همه جهان است افزود برای مقابله با تروریست ها باید از روشی که بر پایه رویکردی چند وجهی و نه فقط برخورد نظامی استفاده کرد.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار