وزیر خارجه انگلستان : برای توافق با ایران ، 1+5 به یک سال زمان برای نقطه گریز نیاز دارد

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلستان گفت یک سال نقطه گریز ، حداقل نیاز غرب است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردین؛  فیلیپ هاموند گفته است یک سال نقطه گریز ، حداقل نیاز غرب در مذاکرات هسته ای با ایران است‎.

روزنامه گاردین چاپ لندن ، امروز سخنان وزیر خارجه انگلستان را در دیدار با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پوشش داده است و نوشت هاموند تاکید کرده است که پیشرفتهایی در مذاکرات صورت گرفته است.

هاموند گفته است در مرحله فعلی مذاکرات ، گفت و گوها بدون نتیجه بر سر موضوع غنی سازی انجام می شود.

وزیر خارجه انگلستان تاکید کرده است که مذاکرات بر سر توان غنی سازی ایران در جریان است و همچنان ادامه دارد.وزیر خارجه انگلستان گفته است که مذاکرات در مورد میزان و سطح غنی سازی ادامه دارد.
وی افزوده است که این توان غنی سازی باید نگرانی غرب را در مورد زمان گریز هسته ای ایران مد نظر قرار دهد.

وزیر خارجه انگلستان گفته است که به دلیل کمبود زمان ، ما به یک سیگنال شفاف از سوی ایران نیاز داریم تا بتوانیم یک حرکت لازم به سوی پیشرفت در گفت و گوها و سایر موضوعات انجام دهیم.

هاموند به وزیر خارجه ایران گفته است که به دلیل نبود زمان ، غرب به نشانه های واضح و غیر مبهم از سوی ایران  نیاز دارد مبنی بر اینکه طرفین در حوزه های اصلی غنی سازی به توافق نزدیک هستند.گفتنی است گریز هسته ای به مدت زمانی گفته می شود که اورانیوم غنی شده برای تولید یک بمب اتم کافی باشد.
به دلیل اهمیت غنی سازی صنعتی و در سطح بالا در ایران ، غرب سعی دارد با ابداع واژه گریز یک ساله ، ایران را در سطح غنی سازی ضعیف کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار