نخستین کودتای سیا پس از تاسیس در سال 1947 ، دو سال بعد و در کشور تازه مستقل شده " سوریه " بود . تبعات خونین این کودتا بیش از پیش نشان دهنده ماهیت تروریستی این سازمان است .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ گلوبال ریسرچ در گزارشی به قلم " ریچارد بیکر " نوشت : خبر برنامه ریزی دقیق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای حمله قنیطره و ترور " عماد مغنیه " فرمانده حزب الله لبنان در تاریخ فوریه 2008 در نسخه 31 ژانویه 2015 و در صفحه نخست روزنامه واشنگتن پست منتشر شد . این اقدامی غیرقانونی و خرابکارانه در مرکز یک کشور مستقل به شمار می اید . 

زیاد دشوار نیست که تصور کنیم اگر چنین اقدامی برعکس روی میداد و این سناریوی تروریستی از سوی دمشق در واشنگتن اجرا می شد واکنش ایالات متحده چگونه بود : بمب ها و موشک های خوشه ای مانند باران بر سر سوریه ریخته میشد! 

اینکه سیا عامل این بمب گذاری تروریستی در دمشق بوده مورد تازه و تعجب آوری نیست. در حدود هفت دهه موجودیت این سازمان، مسئولیت قتل میلیونها انسان و تخریب بسیاری از جوامع مترقی و دولت ها در آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و اروپا بر عهده آن بوده و هست . تقریبا تمامی رهبران کشورهایی که در دوره پس از جنگ جهانی دوم از یوغ استعمار یا نئواستعمارگری ها آزاد شدند بارها از سوی سیا مورد ترورهای موفق یا ناموفق قرار گرفته اند. از ویتنام و هائیتی گرفته تا افغانستان و فراتر از آن ، مشتریان زیادی برای سیاست حذف واشنگتن وجود داشته اند . 

نخستین کودتای سیا پس از تاسیس در سال 1947 ، دو سال بعد و در کشور تازه مستقل شده " سوریه " بود . تبعات خونین این کودتا بیش از پیش نشان دهنده ماهیت تروریستی این سازمان است. آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا مرگبار ترین سازمان تروریستی در کل دنیا به شمار می آید . ترور مغنیه ، افسر ارشد حزب الله در سال 2008 با همکاری سرویس جاسوسی اسرائیل ( موساد ) انجام گرفت در حالی که سیا قویا هرگونه دخالت در این اقدام تروریستی را رد کرده بود . 

اما اکنون و در مقاله واشنگتن پست ، مقامات کنونی و پیشین این آژانس اطلاعاتی عنوان میکنند چنین چیزی فقط در صورتی قابل پذیرش و تصور است که آنها _ بعنوان عوامل برنامه ریزی و اجرایی _ آن را تائید نمایند. روش استاندارد سیا برای اظهار نظر درباره کشتار و کودتاهای اجراشده خود به هر دلیل همواره انکار و مخالفت بوده است . صرفنظر از اینکه چرا رییس جمهور یا هر مقام رسمی دولت آمریکا در باره این جنایات تروریستی سکوت می کند ، تمامی این موارد نقض آشکار قوانین بین المللی و داخلی ایالات متحده است . 

بدیهی است که مقامات سیا از سیاست " انکار "استفاده می کنند تا از هرگونه تبعات قانونی احتمالی علیه خود در آینده پیش گیری کرده باشند . پس چرا هر از گاهی چنین گزارشاتی ( بمب گذاری انتحاری دمشق در سال 2008 ) از سوی آژانس در اختیار رسانه ها و مطبوعات قرار می گرد ؟

گزارش حمله هوایی جنگنده های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و شهادت جهاد مغنیه ، پسر عماد مغنیه و همچنین یکی از افسران ارشد جمهوری اسلامی دو هفته پس از اتفاق ، در رسانه های آمریکایی انعکاس پیدا کرد . هم ایران و هم حزب الله از حامیان اصلی دولت بشار اسد در مقابل تروریستها به شمار می ایند . 

پاسخ حملات 18 ژانویه اسرائیل از سوی حزب الله لبنان و  در مزارع شبعا _ آخرین منطقه خاک لبنان که در اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد _ داده شد . بخش اعظمی از سرزمین های لبنانی که از سال 1982تا 2000 توسط ارتش اسرائیل به اشغال درآمدند ، بدست نیروهای حزب الله آزاد شدند به همین دلیل این گروه نظامی نقش کلیدی ومهمی را در مقاومت کشور لبنان ایفا کرده و می کنند. در سال 2006 ارتش صهیونیستی با حمایت های همه جانبه ایالات متحده این توان را یافت تا جنگی جنگ ماهه را آغاز نماید .

در حمله حزب الله به نیروهای اسرائیلی در مزارع شبعا دو سرباز صهیونیست به هلاکت رسید و هفت تن دیگر زخمی شدند . حزب الله اعلام کرد که این پاسخی محدود به اقدام 18 ژانویه اسرائیل بوده است . 

کاملا بدیهی است که اقدام اسرائیل در حمله به کمین نیروهای حزب الله در سوریه ، اقدامی تحریک آمیز به منظور وادار کردن حزب الله به واکنش بوده است . چنین رویکردی از سوی تل آویو در راستای آزمودن توان حزب الله _ بعنوان دوست و هم پیمان جمهوری اسلامی _ انجام گرفت . انتشار این گزارش از سوی "واشنگتن پست " بعنوان طعنه ای محسوب می شود که که از سوی کاخ سفید به حزب الله بوده است ؛ طعنه ای که می تواند در راستای بهانه گیری های آمریکا برای خرابکاری در مذاکرات هسته ای با ایران باشد. 

نویسنده در ادامه گزارش خود خاطرنشان کرد : دکتر طلال عتریس ، مفسر سیاسی لبنانی نزدیک به حزب الله درباره انتشار اطلاعات دخالت سیا در انفجار خودروی بمب گذاری شده در سوریه و شهادت عماد مغنیه می گوید : انتشار این اطلاعات به معنای تضعیف روند مذاکرات هسته ای ایران است.

جمهوری اسلامی اعلام کرده است که اعمال تحریم های جدید به منزله اتمام روند مذاکرات هسته ای می باشد. 

در انتهای این گزارش آمده است : نمایندگان کنگره بدون هماهنگی با دولت و به شکلی نامتعارف از بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل درخواست کرده اند که برای سخنرانی در کنگره به آمریکا سفر کند . چنین اقدامی با موجی از اعتراضات مردمی در کشورهای مختلف و بخصوص آمریکا مواجه بوده است . معترضین تظاهرات هایی را برنامه ریزی کرده اند تا در مسیر نتانیاهو تا کنگره و پیش از سخنرانی وی برگزار کنند .  شعارهایی که برای این راهپیمایی اعتراض آمیز ترتیب داده شده شامل : " جنگ تازه ای را علیه ایران شورع نکنید " ، " به اشغال استعارگرانه فلسطین پایان دهید " و " کمک های همه جانبه آمریکا به اسرائیل را متوقف کنید " می باشد .  





انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار