مديرعامل سازمان صنايع کوچک وشهرک‌های صنعتی ايران با اشاره به مشکل تامين وثيقه برخی واحدها برای دريافت تسهيلات اعلام کرد: واحدهايی که مشکل کمبود تامين وثيقه دارند می‌توانند در صورت داشتن شرايط لازم از خدمات صندوق ضمانت سرمايه‌گذاری صنايع کوچک تا سقف 10 ميليارد ريال استفاده کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،به نقل از  روابط عمومي و بين الملل سازمان، سيد محمدعلي سيد ابريشمي در جمع صنعتگران استان زنجان با تبريک ايام دهه فجر به مشکلات بانکي واحدهاي صنعتي اشاره کرد و گفت: سالهاي اخير عده اي که صنعتگر نبودند با استفاده از مجوزهاي صنعتي اعتباراتي را به نام صنعت از بانک ها دريافت کردند و معمولا بدهي خود را پرداخت نکرده و موجب بي اعتمادي بانک ها به بخش صنعت شده اند.

سيد ابريشمي ، برنامه اصلي سازمان را تکميل وکيفي سازي زيرساخت هاي شهرکهاي موجود بيان  و تاکيد کرد: سازمان هيچ گونه علاقه اي به ايجاد شهرکهاي صنعتي جديد در کشور ندارد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: متاسفانه در چندسال گذشته ايجاد شهرکهاي فراواني بدون مطالعه و توجيه فني مصوب شده بود که به خاطر نداشتن توجيه فني و اقتصادي تعدادي از اين مصوبات در هيات دولت لغو شد.

وي در ادامه مشکل آب را يکي از مشکلات اساسي کشور بيان و تصريح کرد: عمده هدر رفت آب در بخش کشاورزي است و کمتر از 2 درصد آب کشور در بخش صنعت مصرف مي شود و مي توان با صرفه جويي در بخش کشاورزي با استفاده از سيستم هاي جديد آبياري و فناوري هاي نوين ، مشکل کمبود آب در بخش صنعت را حل کرد.

سيد ابريشمي اضافه کرد: در شهرکهاي صنعتي حدود 70 درصد واحدهاي صنعتي به سيستم تصفيه خانه فاضلاب متصل است که از هدر رفت آب جلوگيري مي کند و مي توان از آب تصفيه شده براي آبياري فضاي سبز در شهرک استفاده کرد.

وي ايجاد تصفيه خانه در شهرکهاي صنعتي را از اولويت هاي سازمان برشمرد و گفت: تلاش سازمان در اين زمينه مضاعف  است و ايجاد تصفيه خانه را در برنامه هاي شهرکسازي پيش بيني کرده ايم.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت به تلاش هاي مدير عامل شرکت شهرکهاي صنعتي استان اشاره و تصريح کرد: کارهاي خوبي در زمينه تکميل زيرساخت ها در شهرکهاي صنعتي استان زنجان صورت گرفته است و انتظار داريم اين فعاليتها به صورت جدي  ادامه پيدا کند و سازمان صنايع کوچک نيز در حد مقدور به اجراي آنها در استان کمک خواهد کرد.

با حضور معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران، استاندار زنجان، نمايندگان زنجان و سلطانيه در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولان استان عمليات اجرايي شهرکهاي صنعتي زنجان 4 (زنجانرود) به مساحت 700 هکتار، زنجان 3 (برق الکترونيک و IT) به مساحت 100 هکتار ، سلطانيه (حسين آباد) به مساحت 104 هکتار ، ناحيه صنعتي، خدماتي و کارگاهي زنجان به مساحت 2.3 هکتار و ناحيه صنعتي قره پشتلو (حاج سيران) به مساحت 46  و نيم هکتار آغاز شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سرمایه گذاری ، وثیقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار