قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مجازات داروهای اعتیاد آور بعد از سه سال در کمیته غذایی مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید.

تصویب مجازات داروهای اعتیاد آور بعد از سه سال/ 2100 سازمان مردم نهاد در زمینه پیشگیری اعتیاد فعالیت می‌کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علیرضا جزینی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه نشست مشورتی آموزشی منطقه ای مدیریت مصرف مواد شبه آمفتامینی که امروز در سالن مجامع بین المللی ایرانیان برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به مشارکت اجتماعی در زمینه کاهش آسیب اعتیاد در کشور اظهار کرد: مشارکت اجتماعی موضوع بسیار مهمی است که در زمینه پیشگیری از اعتیاد باید مورد توجه قرار گیرد و سازمانهای مردم نهاد که از مهمترین این نهادها هستند در حال حاضر در کشور فعالیت چشمگیری در زمینه پیشگیری از اعتیاد دارند.

وی افزود: دو هزار و 100 سازمان مردم نهاد در زمینه کاهش آسیب، پیشگیری و درمان فعالیت می‌کنند که نسبت به سال گذشته 72 درصد افزایش داشته است و با 89 درصد از این سازمانها که بدون مجوز فعالیت می کردند برخورد قانونی شده است.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مشارکت‌ سازمان‌های مردم نهاد در سطح فرامنطقه‌ای از ضروریت است.
 
وی در یکی از نگرانی‌های امروز مصرف روان گردان‌ها که باید در الویت‌ برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار بگیرد و متاسفانه از یک میلیون و 325هزار معتاد شناسایی شده 26درصد روان گردان مصرف می‌کنند.

جزینی در پایان گفت: یکی از نکات بسیار مهم که در دستور کار ستاد قرار گرفته است پیگیری داروهای اعتیادآور بود که خوشبختانه لیست داروهای اعتیاد ‌آور بعد از سه سال در کمیته قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام در سه فهرست به تصویب رسید و برای آن مجازات‌هایی تعیین شد که مجازات‌های آ‌ن بدین شرح است:

مجازات فهرست اول لیست داروهای اعتیاد آور مشمول بند 8 و فهرست دوم و سوم مشمول بند 4و5 قانون مبارزه با مواد مخدر شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آموزشی ، کاهش ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار