هتلی در شهر ناکازاکی ژاپن به استقبال آینده رفته و تقریبا به طور کامل از ربات ها برای اداره امور و مدیریت مسافران خود استفاده می‌کند.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ واشنگتن پست: این هتل که Henn-na  نام دارد قرار است از ماه جولای فعالیت خود را آغاز کند. هتل مذکور که 72 اتاق دارد توسط 10 ربات شبیه به انسان اداره می شود که توانایی خوشامد گویی به مهمانان، حمل بار و اثاثیه آنها، تمیز کردم اتاق ها و کنترل شرایط را دارند. 
 

ربات های این هتل ساخت شرکت  Kokoro‌هستند که قبلا هم ربات هایی با ظاهر شبیه به انسان و دارای توان درک عواطف و احساسات انسانی را برای اولین بار در سال 2003 تولید کرده بود. این ربات‌ها شبیه زنان جوان ژاپنی هستند و حتی می توانند تنفس و پلک زدن انسان را تقلید کنند. 
 
ربات های مذکور به زبان های ژاپنی، چینی، کره ای و انگلیسی صحبت می کنند و قادر به برقراری تماس چشمی و درک زبان بدن و حتی تن صدای افراد هستند. 
 
البته در این هتل برای موارد اضطراری و به منظور احتیاط بیشتر تعدادی کارمند انسان هم در نظر گرفته شده، اما قرار است 90 درصد امور آن توسط ربات ها انجام شود. 
 
اتاق های این هتل نیز بسیار پیشرفته بوده و ورود به آنها به جای کارت های هوشمند با استفاده از نرم افزار پیشرفته ای صورت می گیرد که مشخصات چهره مسافران را به خاطر می سپارد. تنظیم حرارت اتاق با استفاده از دستگاه تابش خاصی صورت می گیرد که قادر به پی بردن به دمای بدن و تظیم حرارت اتاق بر همان اساس است. 
 
برای برقراری ارتباط با بخش پذیرش هم به حای تلفن از تبلت استفاده می شود. حداقل هزینه اقامت در اتاق های این هتل 60 دلار به ازای یک شب است.
برچسب ها: هتل ، روبات ، اداره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.