مسئول فرهنگی بنیاد فرهنگی افغانستان گفت: انقلاب اسلامی ایران توانست معادلات جهانی را به نفع اسلام تغییر دهد و قدرت‌های استکباری را به چالش بکشاند.

بهترین زمینه برای درک از جهان اسلام ایده امام خمینی(ره) است/ انقلاب اسلامی ایران توانست معادلات جهانی را به نفع اسلام تغییر دهد
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "علی واحدی" مسئول فرهنگی بنیاد فرهنگی افغانستان در اولین نشست مجمع جهانی مستضعفین که صبح امروز در محل لانه جاسوسی آمریکا برگزار شده بود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران توانست معادلات جهانی را به نفع اسلام تغییر دهد و قدرت‌های استکباری را به چالش بکشاند. انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان ام‌القراء جهان اسلام شناساند و در راستای تشکیل امت واحده اسلامی کار را آغاز کرد.
 
وی افزود: یگانه تحولی که توانست جهان اسلام را بیدار کند، نهضت اسلامی امام خمینی (ره) بود که در سال 57 به پیروزی رسید. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چنان که در قرن بیستم گفته می‌شود، دین به عنوان افیون ملت‌ها تلقی می‌شد و می‌خواستند از اسلام خبری نباشد، اما یگانه شخصی که توانست این مسئله را به چالش بکشد و به مبارزه با مستکبرین برخیزد، پیام و نهضت حضرت امام خمینی (ره) بود.
 
عضو کمیسیون بنیاد فرهنگی افغانستان اظهار داشت: من سال‌های 1354 را فراموش نمی‌کنم، هنگامی که در افغانستان فعالیت می‌کردیم، مسئله این بود که در مقابل کمونیست‌ها و جریان‌های دیگر می‌گفتند اسلام ساختار اجتماعی ندارد و اگر شما چیزی در زمینه احقاق حقوق مستضعفین دارید، بیایید ارائه دهید،‌اما حضرت امام یک پیام داشت که هدف از مبارزه شما باید تشکیل و ایجاد حکومت اسلامی باشد.
 
وی در ادامه بیان کرد: ما می‌دانستیم که اگر انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، جهان اسلام رشد می‌کند و ام‌القراء تشکیل می‌شود و تحولی در دنیای اسلام شکل می‌گیرد که همان بیداری اسلامی است، نشأت گرفته از اندیشه امام خمینی (ره) بود که حتی جریان وال استریت هم تأثیر پذیرفته از اندیشه و آموزه‌های امام راحل در جهت احقاق حقوق مستضعفین جهان بود.
 
واحدی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین زمینه برای درک ما از جهان اسلام ایده حضرت امام خمینی(ره) و ولایت فقیه و پیروزی از آموزه‌های رهبر انقلاب به عنوان ولی امر مسلمین است که مهم‌ترین شاخص است. فعالیت فرهنگی باید یک شاخص داشته باشد و بهترین شاخص برای رسیدن به اهداف اسلامی اندیشه ناب محمدی بر مبنای ولایت فقیه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار