مروری بر هفته بیستم لیگ برتر فوتبال؛

"امیر و سید" باز به هم رسیدند/ نفت با سایپا در جاده صدرنشینی موقت

لیگ برتر فوتبال امروز با انجام دو دیدار وارد هفته بیستم می‌شودودر یکی از حساس‌ترین بازی ها استقلال به مصاف تیم پیکان می‌رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هفته بیستم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام دو دیدار آغاز می‌شود.

نفت تهران میزبان سایپای البرز است و استقلال هم پذیرای تیم فوتبال پیکان است، مابقی بازیها هم روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه پیگیری می‌شود.

** نفت تهران - سایپای البرز؛ نفتی‌ها به دنبال باز پس گیری صدر

شاگردان منصوریان امروز ساعت 15:30 در ورزشگاه تختی به مصاف شاگردان جلالی می‌روند. نفتی‌ها هفته گذشته با توقف مقابل سپاهان از صدر جدول یک پله پایین آمدند و بعد از چند هفته صدر نشینی آن را تحویل فولاد خوزستان دادند. این بازی برای تیم نفت تهران بسیار حساس و مهم است چرا که از دست دادن یک امتیاز هم می‌تواند این تیم را از کورس صدرنشینی عقب بیاندازد. به هر حال نفت تهران در صورت برد این بازی می‌تواند با یک امتیاز بیشتر نسبت به فولاد خوزستان بار دیگر به صدر جدول لیگ بازگردد.

در آن سوی میدان، نارنجی پوشان سایپا هفته گذشته مقابل استقلال شکست خوردند. این تیم هم اکنون با 27 امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد و با پیروزی در این دیدار می‌تواند در جمع مدعیان قهرمانی قرار بگیرد.

شاگردان جلالی تا اینجای لیگ عملکرد نسبتاً قابل قبولی داشتند اما اکثراً در مقابل تیم‌های مدعی حرفی برای گفتن نداشتند. نارنجی‌پوشان سایپا در بازی رفت توانسته بودند نفتی‌ها را شکست دهند. باید دید در بازی برگشت هم می‌توانند پیروزی دور رفت را تکرار کنند تا نه! ابراهیم صادقی به علت محرومیت نمی‌تواند سایپا را در این بازی همراهی کند. امین حاج محمد بازیکن محروم نفت تهران به شمار می‌آید. غلامرضا جباری به همراه حسین رحیمی، فرید امیدوار، مهدی مرجانزاده قضاوت این بازی را بر عهده دارند. محمد جواد تقی پور هم ناظر این بازی است.

** استقلال – پیکان؛ امیر و سید باز به هم رسیدند

آبی‌پوشان پایتخت امروز ساعت 17:10 در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم فوتبال پیکان هستند. استقلال برخلاف رقیب دیرینه‌اش پرسپولیس بعد از تعطیلات لیگ برتر دو برد متوالی به دست آورد و به جمع مدعیان قهرمانی برگشت. به هر حال شاگردان قلعه نویی امروز به دنبال سومین برد متوالی‌شان در لیگ برتر هستند.

گفتنی است، آبی‌پوشان پایتخت کار سختی مقابل پیکان نخواهند داشت اما پیکان با صمد مرفاوی و مهدی رحمتی انگیزه‌های زیادی در این بازی دارند.

در آن سوی میدان، پیکان با 20 امتیاز در جایگاه یازدهم قرار دارد. این تیم از لحاظ فنی و تیمی نقاط ضعف زیادی دارد. صمد مرفاوی که جانشین منصور ابراهیم زاده شده هنوز نتوانسته بردی برای تیمش به دست بیاورد. به هر حال سرمربی سابق استقلال خیلی دوست دارد که اولین بردش را با پیکان مقابل استقلال کسب کند اما مرفاوی می‌داند که تیمش کار سختی مقابل استقلال دارد.

تیم فوتبال پیکان با 10 گل زده ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. این درحالی است که سجاد شهباز‌زاده مهاجم تیم استقلال به تنهایی 10گل زده یعنی به اندازه تیم پیکان گلزنی کرده است. همچنین پیکان 16 گل خورده است و از این نظر 7 گل کمتر از آبی‌پوشان دریافت کرده است. به هر حال استقلال روی کاغذ به راحتی می‌تواند تیم پیکان را شکست بدهد.

تقابل سید مهدی رحمتی، سیاوش اکبرپور و احمد جمشیدیان با امیر قلعه نویی از نکات جالب این بازی است. هر سه این بازیکنان اظهارات تندی بر علیه قلعه نویی داشتند. بر این اساس این دیدار می‌تواند حواشی خاص خود را داشته باشد.

سید مهدی رحمتی در درون دروازه پیکان قصد دارد توانایی فنی‌اش را به قلعه نویی، استقلال و هواداران این تیم اثبات کند و نشان بدهد که هنوز هم یکی از بهترین گلرهای فوتبال ایران است. به هر حال هنوز رحمتی در درون دروازه می‌تواند وزنه روحی و روانی خوبی برای پیکان باشد.

همچنین مرفاوی زمانی دستیار قلعه نویی در استقلال بوده و به خوبی با تفکرات قلعه نویی آشنایی دارد. باید دید مرفاوی با بازیکنانی که در اختیار دارد می‌تواند آبی‌پوشان را متوقف کند یا این استقلالی‌ها هستند که سومین برد متوالی‌شان را در آزادی جشن می‌گیرند؟!

آبی‌پوشان در این بازی جاسم کرار را به علت اخراج در بازی قبل برابر سایپا در اختیار ندارند، در آن طرف هم امیر حسین فشنگچی تازه از بند محرومیت رهایی یافته و باید ببینیم به این بازی می‌رسد یا نه؟!

گفتنی است، دیدار رفت این دو تیم با برتری سه برصفر به سود استقلالی‌ها به پایان رسیده است. تورج حق وردی به همراه آرمان اسعدی، سعید زارع و محمد حسین زاهدی فر قضاوت این بازی را بر عهده دارند. زاهد بحرینی ناظر این بازی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تهران ، نفت ، سپاهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار