رئیس بیمه همگانی سلامت:

95 درصد بیمه شدگان سلامت، مستحق دریافت بیمه‌اند/ 5 درصد دیگر قابل بررسی است

دکتر محسنی بندپی گفت: در حال حاضر طبق آمار موجود 95 درصد افرادی که بیمه سلامت دارند، جزو کم درآمدها و حاشیه نشین‌ها هستند و مستحق دریافت خدمات بیمه‌ای رایگان‌اند که 5 درصد ممکن است خارج از این قاعده باشند.

دکتر محسنی بندپی، رئیس بیمه همگانی سلامت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طرح بیمه همگانی سلامت، مانند هدفمندی یارانه‌ها نیست که برای همه اقشار جامعه اعم از کم درآمد و ضعیف و اقشار پر درآمد یکسان باشد و همه را تحت پوشش قرار دهد.

در  طرح پوشش بیمه‌ای سلامت تلاش شد افراد حاشیه نشین شهرها و کمتر برخوردار حمایت شوند و از میان ثبت نام بیش از 9 میلیون نفر به بیش از 8 میلیون نفر دفترچه بیمه سلامت اعطا گردد و می‌توانیم با اعتماد و اطمینان مطرح کنیم که 95 درصد بیمه شدگان مستحق دریافت دفترچه بوده‌اند.

وی ادامه داد: البته چون سال اول برپایی این بیمه است، می‌توان انتظار داشت 5 درصد بیمه شدگان خارج شرایط بیمه شدن و امکان بررسی وجود دارد.ضمن اینکه اگر در طرح هدفمندی یارانه‌ها، دولت به جمع بندی برسد که گروههای پر درآمد را از دریافت یارانه حذف کند.خود به خود ما هم تقاضای آن را به شورای عالی بیمه می‌بریم و مصوبه را تغییر می‌دهیم تا بیمه آن 5 درصد رایگان نباشد.

انتهای پیام/  


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار