سناتور جمهوری خواه جان مک کین گفته ارسال سلاح تهاجمی به اوکراین یک ضرورت است‎.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از ان.بی.سی؛  سنتاور جمهوری خواه جان مک کین گفته ارسال سلاح تهاجمی به اوکراین یک ضرورت است‎.
سناتور جمهوری خواه ، جان مک کین امروز در انتقاد از سخنان مرکل که گفته بود نباید سلاح تهاجمی به اوکراین ارسال کرد گفت آنگلا مرکل نسبت به تبعات این درگیری برای مردم اوکراین بی تفاوت است.
وی گفت مرکل نمی داند که درگیری در شرق اوکراین چه اثرات سوئی برای مردم این کشور دارد.
وی گفت مردم اوکراین در حال سلاخی شدن هستند ، اما مرکل متوجه اهمیت حمایت از ارتش اوکراین نیست.
مرکل چند روز قبل گفته بود که نباید به اوکراین سلاح تهاجمی و کشنده داد  زیرا این امر شرایط را در شرق اوکراین بدتر می کند.
در حالیکه تنش‌ها در شرق اوکراین هر روز قربانی می‌گیرد و آمریکا هم اعلام کرده است که احتمال دارد به این کشور سلاح سنگین بدهد، آلمان و فرانسه و انگلیس منتقد این رویکرد هستند و خواهان حل و فصل موضوع بر اساس مذاکره و دیپلماسی هستند.
ژنرال فیلیپ .ام. برد لاو که یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا است هفته گذشته اعلام کرده بود به دلیل حمایت روسیه از جدایی طلبان و حمله های مکرر آنان علیه ارتش اوکراین و ناتو ، آمریکا قصد دارد سلاح های تهاجمی سنگین را در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد.
این مقام پنتاکون گفته بود در ماههای اخیر دولت اوباما قصد ارسال تجهیزات سنگی را برای ارتش اوکراین نداشت اما به دنبال محاصره نیروهای دولتی در شرق اوکراین و ضربات متعدد روس گرایان به آنها ، دولت اوباما تصمیم گرفته است این سلاح ها را به دولت اوکراین بدهد.بعد از برکناری شبه کودتای دولت روس گرای اوکراین ، تنش بین روسیه و غرب به طرز بی سابقه ای افزایش یافت و طرفین تحریم هایی را علیه یکدیگر وضع نمودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار