«الله مدد شاهسون» شاهد عینی جنایت کنسول‌گری مزار شریف لطف خدا را باعث زنده ماندن خود و افشای واقعیت دانست.

الله مدد شاهسون دیپلمات بازمانده حادثه تروریستی مزار شریف در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، ‌گفت: لطف خدا باعث شد تا من زنده بمانم و واقعیت را بگویم.

وی افزود: گلایه من این است که وزارت خارجه نباید ما را به دست پاکستان می‌سپرد، این اقدام پاکستان باعث شد که رابطه ایران با طالبان به طور ریشه‌ای تخریب شود.

وی پس از بیان اتفاقاتی که در فیلم هم نمایش داده شد گفت: 19 روز در راه بودم و 800 کیلومتر راه را پیمودم تا به ایران برسم.

وی همچنین اظهار داشت: همه چیز جالب بود، تصاویری که در فیلم دیدم با تلاش عوامل فیلم نشان می‌داد که عصاره مطلب و نکات حساس در فیلم آمده بود.

شاهسون در ادامه یادآور شد: خداوند عزیز به من محبت کرد که زنده بمانم و این مظلومیت را بیان کنم اما انتظار داشتم که پس از ورود به وطن از من به عنوان قهرمان یاد شود اما نشد، من با لباس افغانی به ایران وارد شدم و به وزارت خارجه رفتم و ماجرا را گفتم؛ با بیان ماجرا آقایان را زیر سؤال بردم که چرا ما را به پاکستان سپردند.

شاهد عینی جنایت کنسول‌گری مزارشریف بیان کرد: همانطور که در فیلم نشان داده شد ما از یک ماه قبل در نامه‌هایی که ارسال می‌کردیم خطر را هشدار دادیم؛ ما با پیشرفت طالبان مواجه بودیم و آن را احساس می‌کردیم، ماندن در آن شرایط و سپس برگشت به ایران کار بزرگ و سختی بود اما من در ایران مورد بی مهری قرار گرفتم، مشکل این بود که چرا بر طبق قانون به من مدال ندادند چون بر اساس قانون برای دیپلمات و نماینده ایران در این شرایط باید مدال داده شود.

وی با بیان اینکه شهید صارمی خبرنگار شهید حاضر در کنسولگری ایران یک استثنا‌ء بود گفت: خدا را شکر می‌کنم که زنده ماندم و ساخته شدن این فیلم را دیدم، بهترینها در آنجا ماندند و شهید شدند و باید از عوامل این فیلم تشکر کنم که زحماتشان به بار نشست.

وی درخصوص صحنه‌ای که دیپلماتها با تیر خلاص شهید می‌شدند گفت: هنر سینما در فیلم این صحنه را به تصویر کشید؛ من در شرایطی قرار داشتم که ممکن است آن فرد مرا اصلا ندیده باشد و من نسبت به اینکه مرا زنده دید یا ندید شک دارم اما خودم را به حالت مرگ انداخته بودم و پیکر شهدای دیگر روی من قرار گرفته بود؛ خواست خدا بود که من از آن حادثه زنده بیرون آمدم.


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار