محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دستور تشکیل کمیته عالی ملی جهت پیگیری پرونده پایان اشغالگری اسرائیل را دادگاه جنایی بین‌المللی صادر کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "الیوم الثامن"؛ محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه دستور تشکیل کمیته عالی ملی جهت پیگیری پرونده پایان اشغالگری اسرائیل در دادگاه جنائی بینالمللی را صادر کرد.

این کمیته وظیفه دارد مدارک و پرونده‌هایی که دولت فلسطین در خصوص اشغالگری اسرائیل تحویل دادگاه بین‌المللی خواهد داد، جمع آوری و آماده نماید.

این دستور تاکید کرده است که این کمیته اولویت‌های ماموریتش را خود تعیین می‌کند و برای آن باید کمیتههای فنی و قانونی متخصص تشکیل دهد.

این کمیته همچنین به مشاوره‌های خود با دادگاه جنائی بین‌المللی و دیگر موسسات داخلی و بینالمللی ادامه خواهد داد.

ریاست این کمیته را مذاکره کننده ارشد فلسطین صائب عریقات برعهده خواهد داشت و در این کمیته 31 شخصیت متشکل از نمایندگان گروه‌های مختلف فلسطینی اعم از حماس، وزارتخارجه، دادگستری، امور قدس، روسای دستگاه‌های امنیتی، دادستان کل و روزنامه‌نگاران حضور خواهند داشت.

پیش از این مقامات فلسطینی اعلام کرده بودند که در شکایت خود به این دادگاه پرونده شهرک سازی‌ها و حمله اخیر اسرائیل به نوار غزه را در صدر قرار خواهند داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار