مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: باتوجه به نیاز آبی استان در حوزه شرب، صنعت و خدمات در افق 1415 که حدود 350 میلیون مترمکعب است، چگونگی تأمین آب مورد نظر باتوجه به اقدامات و مطالعات حداکثر تا پایان سال 94 مشخص میشود.

قزوینی با اشاره به اهم مصوبات شورای حفاظت آب استان و شهرستانها ادامه داد: یکی از مهمترین مصوبات این شورا ایجاد عزم عمومی در راستای انسداد چاههای غیرمجاز بود که موجب شده استان در رتبه دوم کشوری در حوزه انسداد چاههای غیرمجاز قرار گیرد.

وی افزود: تقلیل نصب چاههای دارای اضافه برداشت، نصب کنتورهای هوشمند روی چاههای مجاز، اصلاح الگوی مصرف در بخش کشاورزی و آماربرداری مشترک استانداری، کشاورزی و آب از تمام چاههای استان از دیگر مصوبات شورای حفاظت از آب استان و شهرستانها به شمار میرود.

قزوینی گفت: با توجه به عدم استقبال کشاورزان برای نصب کنتورهای هوشمند آب روی چاههای مجاز در لایحه بودجه سال 94 دوباره اعتبارات بیشتری برای خرید و نصب کنتورهای هوشمند پیشبینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان قزوین افزود: با اقدامات صورت گرفته و توجیه کشاورزان تاکنون یک هزار و 373 کنتور هوشمند روی چاههای آب مجاز استان نصب شده که این امر در کنترل برداشت از منابع زیرزمینی موثر است.

قزوینی با اشاره به آخرین وضعیت آب سد طالقان اضافه کرد: براساس آخرین آمارها ذخیره آب سد طالقان از 335 میلیون مترمکعب در سال 90 به 143 میلیون مترمکعب در سال جاری کاهش یافته است.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: نیازآبی ، متر ، مکعب ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.