یک پزشک فوق تخصص لاپاراسکوپی گفت یک سوم جمعیت کشور با اضافه وزن روبه رو است از این درصد 43درصد آقایان و 57درصدخانم ها رادربر میگیرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، محمودیه فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی درهمایش پیشگیری ودرمان بیماری های چاقی  گفت: چاقی پنجمین عامل مرگ ومیر در جهان است وافراد باید برای پیشگیری ودرمان هرچه سریعتر و به موقع آن اقدام کنند.

وی گفت:در ابتدا ما برای بیماران روش های تغییر تغذیه را تجویز می کنیم واگر مثمرثمر نبود به سراغ جراحی میرویم.

وی افزود: بیماری مفاصل، بیماری ستون فقرات، فشارخون، بیماری عروق کرونرور و قلب،سرطان،بیماری کبدی وصفراوی وبیماری گوارش،مشکلات تنفسی،افزایش چربی خون و دیسک کمر از جمله بیماریهای است که در اثر چاقی ایجاد می شود بنابراین مرگ ومیر در افراد چاق چند برابر افراد سالم وعادی است.

رییس جراحی های لاپاراسکوپی بیمارستان الزهرا به مقدمات پیش از عمل ازقبیل: مشاوره تغذیه ،مشاوره روانپزشکی،مشاوره غدد، مشاوره گوارش،سونوگرافی کبد وکیسه صفررا،ماموگرافی و رضایتنامه اشاره کردوگفت: جراحی اول کار است،پیش ازجراحی بیمار باید چند ماه رژیم غذایی داشته باشد و کمی سختی های بعد از عمل را بکشد تا بهبودی کامل یابد.ما چهارسال پیش اولین درمان خود را با یک بیمار باوزن 200کیلوگرم شروع کردیم.دراین جراحی ها95 تاحتی 100درصد از افراد سلامتی خود را بازمی یابند.

انتظاری متخصص تغذیه و عضو هیِِِِِِأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این همایش با اعتقاد بر اینکه تغذیه ی قبل و بعد ازعمل باعث می شود دوران نقاهت و درمان بهتر ئسریعتر پیش برود اظهار داشت: به افراد پیشنهاد میکنم که همراه با غذا مایعات ننوشند چراکه باعث گشادی معده میشود.بیداری شبانه چاق کننده است چراکه روقت نور و روشنایی باشد مغز ما غذا می طلبد و این باعث می شود که افراد به سراغ سیر کردن خود بروند.

انتظاری به نخوردن صبحانه اشاره کرد و افزود: صبحانه نخوردن باعث میشود که درساعات و وعده های بعد پرخوری بیشتری داشته باشیم ولی سوخت و ساز بدن کم شود بنابراین صبحانه نخوردن هم یکی دیگر از دلایل بیماری چاقی مرضی است.

سالکی متخصص طب ورزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این نشست گفت: 60_80 درصد افراد جامعه ی ما بی تحرک است. بیشتر فواید ورزشی در ورزش های هوازی،پیاده روی تند، شنا و دوچرخه سواری است.

سالکی در ادامه گفت: برای ورزش کردن باید اصولی ازقبیل 5-10دقیقه گرم کردن بدن، ورزش اصلی و5 دقیقه سرد کردن بدن را رعایت کنیم. باید بعد از 10 دقیقه پیاده روی تند ضربان قلب حدودأ به 100 برسد، نفس به شماره افتد و حداقل کمی عرق روی پیشانی بنشیند تا فعاتیت مؤثر باشد.

دکتر سالکی افزود: در هر ورزش هرگونه علامت تنگی نفس، سینه درد،تهوع و... دیده شد فعالیت باید سریعأ متوقف شود.

متخصص طب ورزشی چند توصیه نیز داشت: ورزش باید با شدت ومدت کم شروع شود و به تدریج اضافه شود، اول مدت ورزش اضافه شود و بعد شدت ان.از ورزش هایی که فشار کمتری به مفاصل وارد میکند مثل استخر استفاده شئد.

شایان ذکر است که در آخراین همایش یک پنل پرسش و پاسخ نیز برگزار شد که بیماران سوالات خود را مطرح و پزشکان به آنها پاسخ میدادند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: چاق ، مرگ ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.