اگر فیلم جنایات داعش قابل انتشار هستند پس باید تصاویر هزاران کودک عراقی و پاکستانی کشته شده توسط حملات جنگنده های آمریکایی که ادعا می شود خسارات ناخواسته مبارزه علیه تروریسم (!) هستند، نیز نمایش داده شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتی وار؛ این پایگاه خبری _ تحلیلی در مقاله ای به قلم " لوسی استگروالد " نوشت: اوایل این هفته ما آموختیم که می توانیم اعدام یک اسیر را که داخل یک قفس و بطور زنده زنده بدست داعش سوزانده می شود را مشاهده کنیم . اندکی پس از آن متوجه شدم که خودم هیچ علاقه ای به دیدن چنین فیلم هایی ندارم اما یک جستجوی ساده در اینترنت نظر مرا درباره علاقه سایر مردم در سراسر دنیا برای مشاهده چنین تصاویری عوض کرد . کملا مشخص است که دیدن تصاویر وحشیانه خشونت ، قتل و جنایت های نامتعارف به قدری در صفحات مجازی اینترنت زیاد است که هر کسی می تواند هرقدر که دلش می خواهد به آسانی آن را یافته و مشاهده کند . 

سوال اینجاست : آیا ما باید فیلم زنده سوزاندن معاذ الکسباسه ، خلبان جوان اردنی را نگاه کنیم ؟ و ویدئوهای بریدن سر گروگان های داعش در ویدئوهای قبلی را چطور ؟ آیا دلایل مهمی در پشت پرده تماشای چنین ویدئوهایی توسط مردم و خزیدن آرام ریشه های خشونت در تفکر ، ذهن و اعتقاد آنها وجود دارد ؟ برخی کارشناسان و تحلیلگران معتقدند حتی تماشای این فیلم ها در اینترنت نیز در راستای منافع و اهداف داعش انجام می گیرد و موجب رضایت آنها می شود . برخی دیگر نیز آن را ناشی از حس کنجکاوی مشروع انسان ها می دانند.

در ادامه این مقاله آمده است : رسانه های خبری عرصه بزرگی از مرگ و حیات های سیاسی است که می تواند گاهی مانند یک مسابقه ورزشی طولانی خسته کننده باشد . واقعیت این است که اخبار نیاز به خون دارند و جولان در وقایع تعیین شده سیاسی می تواند آن را تامین کند . اکنون بهتر می توان دلایل پخش فیلم سوزانده شدن خلبان اردنی و انتشار تصاویر آن را در شبکه و وبگاه " فاکس نیوز " را دریافت . 

برت بایر از فاکس نیوز در واکنش به انتقاد از انتشار گسترده و هدفمند  تصاویر و عکس های جنایت اخیر داعش در این شبکه این گونه ادعا و توجیه می کند :  " این واقعیت تروریسم اسلامی است و ما احساس می کنیم که ضروری است که شما آن را ببینید . " این درست است که انتشار تصاویر جنگی و زخمیان جنگ های جهانی اول و دوم می توانست نقشی بر یادآوری آن و مبارزه برای عدم تکرار چنین وقایعی باشد اما دلیل آن نیز دور بودن تاریخ این جنگ ها از زمان کنونی ماست . آیا جنگ تبلیغاتی رسانه ها علیه جنگ داعش علیه جامعه بشریت نتیجه ای جز ترویج وحشت و خشونت هرچه بیشتر ونیز خسته کردن افکار عمومی دارد ؟ 

درسی که باید آموخته شود این است که این تصاویر اگر قابل انتشار هستند پس باید تصاویر هزاران کودک عراقی و پاکستانی کشته شده  توسط حملات جنگنده های آمریکایی که ادعا می شود خسارات ناخواسته مبارزه علیه تروریسم (!) هستند ، نیز نمایش داده شود . مردم باید بدانند چماق مبهمی که سیاستمداران غربی و عربی به بهانه مبارزه برای آزادی و دموکراسی بر سر آنها می کوبند چه نتایجی داشته است . 

استدلال این خبرنگار برای انتشار ویدئوهای داعش این است که اگر چنین حادثه ای اتفاق افتاده پس ما باید آن را ببینیم . اما هدف این سیاست ، تغییر چهره عوامل اصلی آن می باشد . ما همه می دانیم زیرشاخه های تروریسم که انسان ها را زنده زنده می سوزانند ، بد هستند. ممکن است این تروریست ها مدعی برقراری عدالت با این روش ها باشند اما بدیهی است که ایده آل های روشنگرانه و هر نوع معیار انسانی ای می گوید که آنها مانند هیولا عمل می کنند . آیا ما برای تماشای این فیلمها به دلیلی جز ترغیب برای جنگیدن با عوامل آن نیاز داریم ؟ ( یا به گفته مدیر اجرایی فاکس نیوز به منظور ترغیب مسلمانان میانه رو (!) که به جنگ با داعش بروند . ) 

اما واقعا رسانه ها با انتشار چنین فیلم هایی قصد اثبات چه موضوعی را به ما دارند ؟ به گفته یکی از روان پزشکان برجسته ، عملکرد داعش ازنظر روانی کاملا مطرود ، عجیب و غیرقابل بحث است . این فیلم ها برای اثبات وحشت از داعش نیست که منتشر می شود بلکه تنها آموزش روش های مختلف شکنجه و قتل است که با مشاهده آنها به بیننده تلقین می شود . و چه کسانی از اینکه چنین افکار و منشی در سراسر دنیا گسترش یابد ، سود می برد ؟

نویسنده همچنین تصریح کرد : ممکن است ما زندانیان را در زندان های آمریکا زنده زنده نسوزانیم اما ایالات متحده و هم پیماناش از هزاران موشک ، هواپیمای بدون سرنشین ، فسفر سفید و بمب های آتشزا برای کشتار تروریست و غیرتروریست در کشورهای مختلف استفاده می کند . واشنگتن حتی از استفاده تسلیحات اتمی علیه سایر ملت ها نیز ابایی ندارد . خوشبختانه ، تاکنون هیچ دولت یا گروه به اصطلاح سرکش دیگری نیز موفق به ثبت چنین شاهکاری در استعمال بمب اتمی نشده است . 

ما ( آمریکا ) مردم را با آتش زدن اعدام نمی کنیم بلکه با استفاده از سموم امتحان نشده و بعنوان موش آزمایشگاهی می کشیم . ما نیز همانند داعش بسیاری از بی گناهان را بدون برگزاری جلسه دادگاه ، محکوم و متهم می کنیم . قلدری و درشتی های غیرقانونی ما زیاد است . موشک های آمریکایی و بلایی که بر سر ملت ها می آورد دست کمی از قطع سر و زنده سوزی های داعش ندارد اما واکنش نیم خواهد این واقعیت را بپذیرد . 

در انتهای این مقاله آمده است : پس از حملات تروریستی به دفتر نشریه " شارلی ابدو " این گونه تلاش شد تا این حادثه به شدت وحشتناک و غیرقابل پذیرش جلوه داده شود اما واقعا چه تفاوتی میان این کشتار و هزاران قتل دیگری که در منطقه بدست آمریکا و هم پیمانانش انجام می شود ، وجود دارد ؟ هیچ تفاوتی . مردم بی گناه در غرب آسیا همانقدر حق حیات و زندگی در آرامش و امنیت را دارند که شهروندان و روزنامه نگاران فرانسوی . 

مردم سراسر دنیا به لطف جنگ افروزی های مستمر و دیرینه آمریکا به آرامی در حال نسل کشی و مرگ هستند . بدیهی است که زندگی در آمریکا بسیار بهتر از زندگی در میان تروریست های تکفیری _ بعثی داعشی است اما این بدین معنا نیست که همه چیز به خوبی پیش می رود و عملکرد ما نیز در کشور درست است . بدین معناست که ما باید بدنبال پاسخ این پرسش بگردیم که " چرا واجب است که ما فیلم های شکنجه گری و توحش تروریست ها علیه انسان ها را ببینیم اما هیچ فیلم یا تصویری از جنایات گسترده ای که خودمان ( دولت آمریکا ) انجام می دهیم وجود نداشته باشد ؟ " 


انتهای پیام /

برچسب ها: داعش ، موصل ، قساوت ، ویدئو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار