سرکنسول کشور افغانستان در زاهدان با هدف بازدید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه آزاد چابهار، بررسی مسایل، مشکلات و نیز تسهیلات قابل ارایه به تجار و سرمایه‌گذاران کشورش به چابهار سفر کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، منطقه سیستان و بلوچستان، عبدالرحیم نیک‌پور در نشست با معاونین و مدیران سازمان، نماینده وزارت خارجه و برخی مسوولان در منطقه آزاد چابهار گفت: منطقه آزاد چابهار با توجه به موقعیت استراتژیک نقطه‌ای است که می‌تواند وظیفه حیاتی برای افغانستان داشته باشد و در توسعه منطقه نیز ایفای نقش کند.

وی با اشاره به این‌که «منطقه آزاد یکی از قطب‌های اقتصادی می‌باشد»، افزود: با توجه به شروع عملیات پتروشیمی، فولاد و قطب سوم خودروسازی و وجود شرکت‌های تولیدی، تجار افغانی می‌توانند در این منطقه سرمایه گذاری کنند تا در نهایت توسعه فرا منطقه‌ای عملیاتی شود. فعالان اقتصادی افغانستان در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و اگر امکانات مورد نیاز فراهم شود این گروه رغبت دارند تا در موارد مختلف در آینده‌ای نه چندان دور سرمایه‌گذاری کنند.

وی منطقه آزاد چابهار را نقطه امنی برای سرمایه‌گذاری دانست و خاطرنشان کرد: این منطقه دارای فرصت‌های پنهان برای سرمایه‌گذاری بوده و باید برنامه‌های سرمایه‌گذاری به سمتی باشد که از این فرصت طلایی به نحو احسن استفاده کنیم.

سرکنسول افغانستان در زاهدان افزود: چابهار با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای خود و نیاز کشورهایی همانند افغانستان و همسایگان شمالی کشور، می‌تواند به عنوان تنها دروازه تأمین کننده ارتباط این کشورها با آب‌های آزاد و دسترسی به سایر کشورهای جهان مطرح باشد.

/انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.