منابع خبری گزارش دادند؛ حاميان حماس در مقابل سفارت مصر در غزه تجمعی اعتراض‌آمیز برپا کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدها نفر از هواداران جنبش حماس روز جمعه در مقابل مقر سفارت مصر در شهر غزه تجمع کردند. این تجمع به درخواست حماس و به منظور محکوم کردن تصمیم دادگاه مصر برای قرار دادن گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس در فهرست گروه های تروریستی برپا شد. 

 شرکت کنندگان در این تجمع، نماز جمعه را مقابل سفارت مصر در غرب شهر غزه که از چند سال پیش تعطیل است برپا کردند. آنها شعار می دادند «ای قسام، ای قسام، ما همه مقاومت هستیم». آنها همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که روی یکی از آنها نوشته شده بود «قسام افتخار امت است، قسام تروریست نیست». شرکت کنندگان در این تجمع همچنین پرچم های مصر و پرچم های سبز رنگ حماس را در دست داشتند. 

صلاح البردویل از رهبران حماس در کنفرانسی مطبوعاتی که در این گردهم آیی برگزار شد گفت: ما از مقامات مصری می خواهیم این تصمیم ظالمانه را لغو کنند. وی تاکید کرد: کسانی که با امنیت مصر و سینا بازی می کنند دشمنان مصر هستند نه اعضای حماس و قسام. او خاطرنشان کرد این دشمن صهیونیستی است که امنیت مصر را به بازی گرفته است.

البردویل افزود: سلاح قسام و سلاح مقاومت فلسطین همچنان دشمن صهیونیستی را نشانه خواهد رفت و مقاومت، دست خود را به خون عرب ها آلوده نخواهد کرد و همه فشارهای سیاسی و نظامی نخواهد توانست ما را از پایبندی به فلسطین و سلاح مقاومت باز دارد. 

گفتنی است؛ دادگاه قاهره روز 31 ژانویه گردان های قسام را به ارتکاب انفجارهایی که تلفات و خسارات برجا گذاشته و نیروهای امنیتی مصر را هدف قرار داده است متهم و آن را گروه تروریستی قلمداد کرد. 


انتهای پیام/

برچسب ها: بین الملل ، حماس ، قسام ، فلسطین ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار