رییس ستاد مدیریت بحران منطقه 6از توانمندسازی ساختمان و ساکنان آن در مقابل حوادث به منظور تقویت فرهنگ امدادی در منطقه خبر داد.

مهری خسروانی رییس ستاد مدیریت بحران منطقه 6 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به توانمندسازی ساختمانهای سطح منطقه در برابر حوادث اظهار کرد: به منظور رفع نقاط ضعف و توانمندسازی ساختمانها و ساکنان آن در مقابل حوادث و ترویج فرهنگ خود امدادی و دیگر امدادی توسط شهروندان در شرایط بحرانی تا پیش از رسیدن نیروهای امدادی در صحنه اقدام به انجام این طرح شده است.

وی ادامه داد: اقداماتی از جمله دسترسی به سیستم اطفای حریق در ساختمانهای بلند و وجود پله‌های اضطرایی در آن تجهیز سیستم اعلام حریق آموزش امدادی افراد ساختمان در برابر حوادث و ... در مجتمع بزرگ اداری، مسکونی و حتی سرای محلات و ساختمانهای بزرگ که توسط تیم کارشناس مورد بازدید و ارزیابی قرار می‌گیرند.

خسروانی افزود: ابلاغیه و اخطارهایی به ساختمانهایی که این اصول را رعایت نکنند داده شده و در صورت عدم رعایت موارد ایمنی توسط اداره ساماندهی پلمپ می‌شوند.

رییس ستاد مدیریت بحران منطقه در پایان گفت: اطفای حریق و اموزش مهارتهای امدادی حتی در مکانهای از جمله مساجد و مدارس نیز مهم است و هدف افزایش آگاهی های شهروندان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.