نخست وزیر عراق در نشست خبری مشترک با صدر اعظم آلمان تاکید کرد آلمان با کمک تسلیحاتی به بغداد در مبارزه با داعش موافقت کرد.

العبادی: داعش درحال فروپاشی استبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری نشست خبری مشترک با نخست وزیر عراق بر حمایت این کشور از نیروهای مردمی علیه داعش تاکید کرد. 

"آنگلا مرکل " گفت:" ما با هماهنگی دولت عراق از نیروهای پیشمرگ ها در جنگ با داعش حمایت می کنیم. "

مرکل افزود: ما درباره ادامه حمایت از عراق در زمینه های تسلیحاتی و آموزشی توافق کردیم. ما با العبادی درباره عملیات نظامی علیه داعش گفتگو کردیم. 

نخست وزیر عراق  نیز تاکید کرد آلمان با کمک تسلیحاتی به بغداد در مبارزه با داعش موافقت کرد. 

 العبادی نیز گفت: دولت آلمان تصمیم گرفت برای مبارزه با داعش سلاح در اختیار دولت عراق قرار دهد. 

ما درباره تعقیب جنگجویان خارجی که وارد عراق می شوند توافق کردیم. 

العبادی افزود: عراق و آلمان برای جلوگیری از سفر جنگجویان خارجی و پیوستن آنها به داعش همکاری امنیتی و اطلاعاتی دارند. 

ما به کمک آلمان در زمینه آموزش نیروهای عراقی امیدوار هستیم. 

وی خاطر نشان کرد: من در این دیدار شامل همکاری گسترده با عراق در زمینه های امنیتی و اطلاعاتی بودم. ما با داعش می جنگیم اما همزمان باید نیازهای شهروندان عراق را هم تامین کنیم. داعش در حال فروپاشی است. 

 العبادی افزود :" داعش توانایی های زیادی دارد و خطری برای جهان است و به همین علت عراق به کمک های مختلف در جنگ علیه داعش نیاز دارد. ما به کمک های آلمان در زمینه های رزمی و غیررزمی نیاز داریم. ما برای نابود کردن داعش در عراق نیازمند حمایت مستمر آلمان و دیگر اعضای ائتلاف بین المللی هستیم. بدون حمایت بین المللی واقعی از عراق جنگ با داعش طولانی خواهد شد. "

العبادی ادامه داد: زمینه سازی برای آزادسازی موصل از سه ماه پیش آغاز شده است. ما نمی خواهیم در موصل وارد جنگی شویم که نتایج آن مشخص نباشد. ما نمی خواهیم یک جنگ از پیش شکست خورده را آغاز کنیم. رهایی مردم موصل نزدیک شده است. 

وی خاطر نشان کرد: ما تلاش می کنیم از تجربه های آلمان برای توسعه اقتصادی عراق استفاده کنیم و آلمان هم برای همکاری در این زمینه آمادگی دارد. 

نخست وزیر عراق گفت: همکاری عراق با آلمان و ائتلاف بین المللی در جنگ با داعش، همکاری راهبردی است. جنگجویان خارجی بحران بزرگی هستند و آلمان از نظر اطلاعاتی برای تعقیب این افراد با ما همکاری می کند. همکاری عراق با آلمان و ائتلاف بین المللی در جنگ با داعش، همکاری راهبردی است. جنگجویان خارجی بحران بزرگی هستند و آلمان از نظر اطلاعاتی برای تعقیب این افراد با ما همکاری می کند. همکاری عراق با آلمان و ائتلاف بین المللی در جنگ با داعش، همکاری راهبردی است. جنگجویان خارجی بحران بزرگی هستند و آلمان از نظر اطلاعاتی برای تعقیب این افراد با ما همکاری می کند. من در دیدار با مرکل شاهد آمادگی برای همکاری گسترده با عراق در زمینه های امنیتی و اطلاعاتی بودم. 

العبادی افزود: ما با داعش می جنگیم اما همزمان باید نیازهای شهروندان عراقی را در دیگر استان ها هم تامین کنیم. داعش در حال فروپاشی است. آلمان سلاح در اختیار نیروهای عراقی و پیشمرگ ها قرار داده است. ما اطلاعاتی داریم که گروه های تروریستی در حال تقویت تسلیحاتی و رزمی خود هستند. 

آنگلا مرکل هم گفت: "با عراق برای تحویل تجهیزات نظامی غیرکشنده در مبارزه با داعش هماهنگی می کنیم. اردن تصمیم گرفت گام های بیشتری علیه داعش بردارد. ما برای جلوگیری از سفر جنگجویان خارجی به سوریه و عراق باید با ترکیه همکاری کنیم. ما برای جلوگیری از پیوستن جنگجویان خارجی به داعش تلاش می کنیم. "

مرکل افزود:" ما با هماهنگی دولت عراق از نیروهای پیشمرگ ها در جنگ با داعش حمایت می کنیم. ما درباره ادامه حمایت از عراق در زمینه های تسلیحاتی و آموزشی توافق کردیم. ما در این دیدار، عملیات نظامی علیه داعش را بررسی کردیم. "

انتهای پیام/
برچسب ها: العبادی ، داعش ، عراق ، المان ، مرکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار