در یک هفته گذشته شاید رویدادهای فوتبالی متعددی از جمله فینال بازی‌های جام ملت‌های آسیا و برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا بودیم که رکوردهای جالبی در این مسابقات به ثبت رسید.

مروری بر رکوردهای فوتبالی در هفته‌ای که گذشتبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از فیفا، برخی از رکوردهای ثبت شده فوتبالی طی یک هفته گذشته موجب خوشحالی عده‌ای و برخی دیگر موجب ناراحتی فوتبال دوستان شد.

رکوردهای ثبت شده در فوتبال طی یک هفته اخیر عبارتند از:

*لیگ برتر انگلیس

612 دقیقه از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس که تیم استون ویلا موفق به گلزنی شده است می‌گذرد. چنین رکورد مایوس کننده‌ای در تاریخ رقابت‌های لیگ جزیره بی‌سابقه بوده است. استون ویلا در 23 بازی پیاپی هیچ گلی وارد دروازه حریف نکرد و شکست 5 بر صفر این هفته مقابل آرسنال هم به رکوردشکنی آنها کمک بزرگی کرد. از طرف دیگر مهاجمان استون ویلا در تمامی رقابت‌های این فصل فقط موفق به ثمر رساندن 11 گل شدند که پایین‌ترین آمار در هر 4 گروه لیگ فوتبال برگزار شده انگلیس است.  

*سری آ ایتالیا

تیم فوتبال پارما هشتمین شکست متوالی این فصل خود را مقابل آث میلان تجربه کرده که با نتیجه 3 بر یک بازی را به حریف واگذار کرد. این بدترین عملکرد تاریخ باشگاه پارما به حساب می‌آید آخرین پیروزی آنها به 14 دسامبر گذشته مربوط می‌شود.

*رقابت‌های بوندسیلگا

شاگردان پپ گواردیولا در اولین بازی نیم فصل دوم بوندلیگا 4 گل از ولفسبورگ دریافت کردند تا بدترین نتیجه بایرن مونیخ در رقابت‌های فصل 2014- 2015 ر قم بخورد. نتیجه 4 بر یک تیم بایرن مونیخ به عنوان صدرنشین جدول بوندسیلگا را بطور کامل تحقیر کرد. آنها از آوریل 2009 تاکنون 4 گل در یک بازی دریافت نکرده بودند. آخرین مرتبه بایرن مونیخ پرگل‌ترین شکست را مقابل همین تیم ولفسبورگ آن هم با نتیجه 5 بر یک تجربه کرد.

*جام ملت‌های آفریقا
 
تیم فوتبال غنا برای پنجمین مرتبه طی 5 دوره متوالی بازی‌های جام ملت‌های آفریقا در بازی نیمه نهایی حضور داشت. آنها از سال 2008 تاکنون همواره به نیمه نهایی جام ملت‌های آفریقا راه یافته بودند. پیروزی 3 برصفر غنا مقابل گینه موجب شد آنها ششمین پیروزی متوالی خود را در جام ملت‌های 2015 جشن بگیرند. تیم فوتبال غنا با 16 گل عنوان بیشترین گل زده در این رقابت‌ها را نیز در اختیار دارد.  
 
*جام ملت‌های آسیا

تیم فوتبال استرالیا تنها تیمی است که به قهرمانی در دور جام ملت‌ها در 2 قاره مختلف دست یافته. این تیم شنبه گذشته با نتیجه 2 بریک موفق به شکست کره جنوبی شد تا به قهرمانی جام ملت‌های آسیا 2015 دست یابد. تیم فوتبال استرالیا سابق بر این در جام کنفدراسیون‌های فوتبال اقیانوسیه به قهرمانی رسیده بود اما از سال 2007 به عضویت کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC در آمده و در جام ملت‌های آسیا شرکت کرد. تیم کیهیل و مارک بریسانو دو فوتبالیستی هستند که مدال طلا در جام ملت‌های دو قاره را برگردن آویخته‌اند. تیم فوتبال استرالیا در جام ملت‌های آسیا 2015 بیشترین تعداد گل را به ثمر رساند. 14 گل در 6 مسابقه- و دارنده دومین خط دفاع برتر در این مسابقات بود زیرا فقط 3 گل از خط دروازه استرالیا گذشت. تیم فوتبال کره جنوبی با دریافت 2 گل آن هم در بازی فینال در رتبه اول برترین خط دفاع قرار گرفت. تیم فوتبال کره جنوبی با موجود راهیابی به بازی فینال اما نتوانست آرزوی 55 ساله برای رسیدن به عنوان قهرمانی را محقق سازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار