بهره برداری از 4 بیمارستان و 36 مرکز درمانی در دهه فجر و احداث مسکن امید ویژه بازنشستگان از جمله مهمترین اخبار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته گذشته بود.

 
در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات و اخباری بود که در این گزارش به طور خلاصه به آن می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته نخست وزیر سابق ایرلند در راس یک هیات تجاری و بازرگانی و به دعوت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وارد تهران شد .

حسینی قائم مقام وزیر در امور بین الملل، در این رابطه به خبرنگاران گفت:  حضور هیات تجاری و سرمایه گذاری ایرلندی در جمهوری اسلامی ایران فرصت مناسبی است تا شرکت های ایرانی و اروپایی همکاری های خود را افزایش دهند.

ویژگی های تشکیل و ثبت تعاونی ها در دی ماه جاری اعلام شد
 
مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، ویژگی های تشکیل و ثبت تعاونی ها و تشکل های تعاونی در دی ماه جاری در کل کشور را اعلام کرد.
 
بر اساس گزارش های واصله از سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون، در دی ماه سال جاری تعداد 122 تعاونی و یک اتحادیه به منظور انجام فعالیت های مختلف اقتصادی در کل کشور تشکیل و به ثبت رسیده است.
 
تصویب آیین نامه نحوه تأسیس و اداره موسسات اعتباری غیردولتی در هیات وزیران
 
علیرضا ناطقی مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی گفت: براساس ماده (5) قانون اجراء سیاست‌های کلی اصل (44) قانون اساسی بانک‌های غیردولتی و مؤسسات مالی و اعتباری و سایر بنگاه‌های واسطه پولی که قبل و بعد از تصویب قانون مذکور تأسیس شده یا می‌‌شوند و بانک‌های دولتی که سهام آنها واگذار می‌شود صرفاً در قالب شرکت‌های ‌سهامی ‌‌عام و تعاونی‌ سهامی‌‌ عام، مجاز به فعالیت هستند.
 
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل به منظور رایزنی با مقامات قطر در زمینه موضوعات کارگری عازم دوحه شد
 
محمدتقی حسینی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف از دیدار با مقامات قطر را اجرای تفاهم نامه منعقده بین جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر دانست که بین وزرای کار دو کشور به امضا رسیده است.
 
 
وی افزود: این تفاهم نامه کمیته پی گیری را پیش بینی کرده است تا اجرایی شدن آن را دنبال کنند. وی گفت در این سفر این کمیته را با مقامات قطری تشکیل خواهیم داد.
 
 
بهره برداری از 4 بیمارستان و 36 مرکز درمانی در دهه فجر
 
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در افتتاح ساختمان جدیدالاحداث آیت‌الله کاشانی در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح پروژه‌های جدید در ایام دهه فجر اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر از 4 بیمارستان و 36 مرکز درمانی و خدماتی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی بهره برداری خواهد شد.
 
کاهش آسیب‌های ناشی از شبکه‌های اجتماعی در کودکان/ توزیع نوبت چهارم سبد امنیت غذایی
 
ابوالحسن فیروز آبادی قائم مقام وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه‌ سلسله‌ نشست‌های گفتگوی اجتماعی که با موضوع تاثیر شبکه‌های اجتماعی ماهواره در معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص آسیب های ناشی از فضاهای مجازی اظهار کرد: یکی از وظایف وزارتخانه برخورد با آ‌سیب‌های اجتماعی است زیرا اخیرا با رشد فزاینده آسیب‌های اجتماعی مربوط به فضای مجازی مواجه شدیم به طوری که طبق آ‌مارها از 1035جرم در حال حاضر به بالای 8هزار جرم رسیده‌ایم و این آسیب‌ها موجب فروپاشی خانواده ها می‌شود.
 
احداث مسکن امید ویژه بازنشستگان/ یکسان سازی رویه‌های 2 سازمان‌ بیمه گر پایه تا اواسط اسفند
 
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رویه‌های دو سازمان بیمه گر پایه بیمه سلامت و تامین اجتماعی تا اواسط اسفند ماه یکسان‌سازی می شود.
 
وی در ادامه به مسکن امید بازنشستگان اشاره کرد و گفت: بر اساس تصمیات گرفته شده مقرر شد 150 میلیارد تومان برای مسکن امید بازنشستگان اختصاص یابد و برنامه‌های زیارتی و سیاحتی این قشر از جامعه نیز اولویت سازمان قرار گرفته است.


انتهای پیام/
برچسب ها: دهه فجر ، مسکن ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار