احداث سه بیمارستان وقفی تخصصی سرطان در کشور،سنددارکردن وثبت الکترونیکی اطلاعات موقوفات و وقف منزل مسکونی با ارزش ده میلیارد ریال در مشهد مقدس ازجمله مهمترین اخبار اوقاف و امور خیریه در هفته گذشته بود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی مدیرکل اوقاف وامورخیریه کشوردرسفرخود به استان یزد و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در این استان و امام جمعه یزد با بیا ن اینکه اجرای امینانه نیت واقفان در حوزه وقف، یکی از رسالت‌ها، مسئولیت‌ها و اولویت‌های اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه و دستور کار همیشگی این سازمان است.اظهارکرد:اجرای امینانه نیت واقفان را یک تکلیف شرعی برای خود و آحاد مردم می‌دانیم ضمن اینکه مقام معظم رهبری نیز بر این نکته، بارها تاکید کرده‌اند. گسترش وقف‌های جمعی و گروهی علاوه بر ترویج فرهنگ تعاون و همکاری، به توسعه و ترویج فرهنگ وقف نیز کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در قالب این نوع وقف، افراد در گروه‌های مختلف صنفی، قومی و ... می‌توانند وقف انجام دهند که در صورت تحقق این امر، می‌توانیم شاهد موقوفات کلان در کشور باشیم. الگوهایی نیز در استان‌های مختلف کشور در زمینه وقف‌های گروهی و جمعی وجود دارد و امسال درمان بیماران سرطانی و ایجاد مراکز درمانی با استفاده از شیوه وقف جمعی در شهرهای مختلف از جمله ری، شیراز و اراک انجام شده و عرضه اوراق مشارکت وقف آن در حال اجراست.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: با ترویج فرهنگ وقف جمعی در استان یزد، به زودی در این استان نیز شاهد وقف‌های کلان جمعی و گروهی خواهیم بود تا بخشی از نیازهای استان نیز از این طریق به ویژه در حوزه درمان برطرف شودوتاکنون در 750 نقطه از کشور، ارتباط فناوری اطلاعات به صورت یکپارچه اجرا شده است.

وی در پایان گفت : بازنویسی وقف‌نامه‌ها در سراسر کشور،گسترش حوزه فعالیت‌های سازمان اوقاف، امامزادگان وبقعه های کشور،برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور،تشریح فعالیت‌های قرآنی در سازمان اوقاف و امور خیریه  از اقدا مات اجرایی اوقاف و امورخیریه کشوراست.

*حضور 9 نماینده خراسان رضوی در سی و هفتمین مسابقات قرآن کریم  
 
حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژادی مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بااشاره به حضورشهروندان خراسان رضوی در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اظهارکرد: در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم که 16 و 17 بهمن ماه سال 93 در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود، 9 متسابق خراسانی حضور دارند.  
 
وی ادامه داد: در این مسابقه 8 برگزیده مرحله استانی شامل5 خواهر و 3 برادر و یک تن از فینالیست های سال‌ گذشته از استان خراسان رضوی با سایر استان‌ها به رقابت می‌پردازند.  
 
حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد تصریح کرد: منابع آزمون مفاهیم تخصصی از کتاب تفسیر نمونه آیت‌الله مکارم شیرازی سوره‌های مائده، انعام، الاعراف، انفال و کتاب قاموس قرآن تالیف سید علی اکبر قریشی است.

*وقف منزل مسکونی با ارزش ده میلیارد ریال در مشهد مقدس

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به ثبت موقوفات خراسان رضوی اظهار کرد: اکبر قدسی روحانی نیکوکار مشهدی 6 دانگ اعیانی یک باب منزل مسکونی به مساحت 406 و نیم متر مربع با نیت احداث مسجد، اماکن قرآنی، فرهنگی مذهبی، آموزشی پژوهشی،‌تمام فعالیت‌ها با محوریت قرآن و عترت، تجاری، خدماتی رفاهی برای استفاده عمومی در دین اسلام، مذهب شیعه اثنی عشری انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را وقف کرد.  
 
وی در پایان گفت: این موقوفه در خیابان رازی مشهد و ارزش آن ده میلیارد ریال است.

*وقف قطعه زمینی به نیت امام حسین(ع) در خراسان رضوی
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: وقف زمینی به نیت امام حسین(ع) و یک فنجان آب از رودخانه روستای مور داورزن در استان خراسان رضوی به ثبت رسید.

 این وقف به نیت امام حسین(ع) تعزیه داری و اطعام عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع )  در ایام محرم وبا ارزش 57میلیون ریال از رودخانه روستای اورزن ثبت شده است..  
 
حجت الاسلام و المسلمین گنابادی‌نژاد تصریح کرد:‌ ورثه مرحوم علی‌اکبر موری از اهالی روستای مور شهرستان داورزن در یک اقدام خیرخواهانه خود به نیابت از پدر مرحومشان قطعه زمین زراعی به همراه یک فنجان آب از رودخانه روستای مور را وقف کردند.  
 
وی در پایان گفت: این دو وقف با نیت تعزیه داری و اطعام عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ایام محرم صورت گرفته است. 

*سنددار کردن و ثبت الکترونیکی اطلاعات موقوفات از اولویت های اوقاف است

عبدالرضا عابد قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در جمع مدیران و دست‌اندرکاران اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به راه اندازی سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه اظهارکرد: سنددار کردن و ثبت الکترونیکی اطلاعات موقوفات از اولویت های سازمان اوقاف است.  این سازمان فعالیت‌های گسترده و قابل توجهی در زمینه ترویج کلام وحی انجام داده که برگزاری مسابقات قرآنی در سطوح استانی، کشوری و بین‌المللی نمونه‌ای از آن است.

عابد ادامه داد: رونق بقاع متبرکه و تلاش به منظور تبدیل این اماکن به قطب‌های فرهنگی یکی دیگر از ثمراتی محسوب می‌شود که با تلاش اوقاف و امور خیریه به دست آمده است.

عابد در پایان گفت: اتخاذ تمهیداتی برای عمل امینانه به نیات واقفان همچون ثبت اطلاعات در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه، تلاش برای سنددار کردن موقوفات و نظارت بر پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در حوزه وقف تکالیفی است که بر دوش سازمان اوقاف و امور خیریه است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.