نزدیکان فلسطینیان قربانی حمله اخیر اسرائیل به نوار غزه ابراز امیدواری کردند استعفای رئیس کمیته تحقیق بر نتایج تحقیق در این باره تاثیر نگذارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "محمد المشهراوی" گزارشگر شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی با تهیه گزارشی از نوار غزه ضمن نشان دادن یک دختر بچه در کنار آواره های بر جا مانده از تخریب منزل یک خانواده فلسطینی پس از حمله اخیر اسرائیل به غزه افزود از اعضای خانواده این دختربچه فقط عکس هایشان باقی مانده است. این مکان از نظر خانواده خطاب در نوار غزه نمونه ای از پیامدهای حمله اسرائیل است و تا زمانی که آثار این حمله وجود دارد، نزدیکان این خانواده همچنان امید دارند حتی پس از استعفای رئیس کمیته سازمان ملل ویژه تحقیق درباره جنایتهای جنگی احتمالی به عدالتی که در حال حاضر وجود ندارد، دست یابند.

مردی از نزدیکان این خانواده گفت ما همچنان امید داریم و هنوز هم با این امید زندگی می کنیم که شاهد روزی باشیم که جامعه جهانی کمک کند ملت فلسطین حتی به بخش ساده ای از حقوقش دست پیدا کند. این، کاری است که دیوان کیفری بین المللی در حال انجام دادن آن است. این دیوان بخش ساده ای را به ما خواهد داد و این، حق ما نیست اما اسرائیل با کمک توانایی ها و ائتلاف های بین المللی اش در برابر کل جهان می ایستد تا اجازه ندهد این حق به ملت فلسطین پس داده شود.

"المشهراوی" در بخش دیگری از گزارش گفت در حالی که فلسطینی ها بی صبرانه منتظر نتایج تحقیق درباره جنایت های جنگی اسرائیل هستند، این نگرانی وجود دارد که فشارهای اسرائیل نتایج تحقیق را به طور کلی تحت تاثیر قرار دهد. گروه های حقوقی و سیاسی زیادی در این مورد ابراز نگرانی کرده اند. همه این گروه ها استعفای رئیس کمیته بین المللی تحقیق درباره جنایت های جنگی احتمالی اسرائیل را در چارچوب تلاش های جدی اسرائیل برای سرپوش گذاشتن بر جنایت هایش در حق فلسطینیان قلمداد کردند.

فردی به خبرنگار این شبکه گفت این جنایت ها را اسرائیل به صورت علنی و قابل مشاهده برای کل جهان مرتکب شده است و هیچ کس نمی تواند آن ها را نفی کند. پس اگر هرگونه گزارشی مغایر با این موضوع منتشر شود، مسلما تحت تاثیر فشارهای آمریکا و نیز رژیم اشغالگر اسرائیل بر این کمیته منتشر شده است. مسئله دیگر این است که صرف دخالت، حتی اگر هیچ گونه تاثیری بر نتایج تحقیق نگذارد، جنایتی جدید است که آمریکا و اسرائیل در حق عدالت بین المللی مرتکب می‌شوند.

المشهراوی افزود: دخالت های اسرائیل در فعالیت های کمیته بین المللی تحقیق با جلوگیری از ورود اعضای این کمیته به نوار غزه برای کسب اطلاعات درباره قربانیان حمله اخیر اسرائیل به نوار غزه آغاز شد.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار