هزینه های نگهداری از مددجویان کهریزک در ماه به بیش از 2 میلیون تومان می رسد که این رقم برای بیماران ام اس به بیش از 3 میلیون تومان هم می رسد.

 محسن پزشکی مدیر روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت : آسایشگاه خیریه کهریزک در سال 1351 به همت دکتر حکیم زاده آغاز به کار کرد و امروز بعد از گذشت از 42 سال این مجموعه به 1750 مددجوی سالمند، بیمار ام اس و معلول ارائه خدمت می کند.

وی افزود: براساس آخرین آمارها حدود 86 درصد از هزینه های جاری آسایشگاه خیریه کهریزک توسط خیرین و به صورت کمک‌های مردمی (نقدی، غیر نقدی) تامین می گردد که از این میان حدود 14 درصد از هزینه ها از محل کمکهای دولتی در قالب یارانه از طریق سازمان بهزیستی وکمیته امداد امام خمینی و کمتر از یک درصد از مستمری مددجویان تامین می‌شود.

پزشکی در خصوص نیازمندان ساکن در آسایشگاه کهریزک اظهار داشت: 3 گروه در آسایشگاه خیریه کهریزک ساکن هستند که عمده ترین این افراد سالمندان می باشند که تقریبا دو سوم کل تعداد تخت های مجموعه را تشکیل می دهند ، بخش دوم معلولان جوان و معلولان میانسال بوده و گروه سوم بیماران مبتلا به ام اس هستند که 10 سال پیش به این مجموعه اضافه شدند.

وی با اشاره به اینکه آسایشگاه خیریه کهریزک بیماران ام اسی را که در مرحله پیشرفت بیماری قرا داشته و توان مالی ندارند پذیرش می کند تصریح کرد:  آسایشگاه خیریه یک ساختمان ویژه در دو طبقه برای بیماران ام اس دارد که دارای 120  تخت خواب است که این تعداد 60 تخت به خانم ها و 60 تخت به آقایان اختصاص دارد.

وی بیان کرد: انجمن ام اس ایران براساس توافق نامه که با کهریزک دارد هر هفته یک نفر متخصص نورولوژی را به آسایشگاه برای خدمات درمانی می فرستد.

سعی آسایشگاه برآن است که باخدمات درمانی در صورت امکان درد آنها را کاهش داده و وضعیت روحی آنها را تلطیف کرده و از پیشرفت بیماری آنان جلوگیری نماید.

مدیر روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک خاطر نشان کرد: هزینه نگهداری هرمددجوی کهریزک به طور میانگین ماهیانه مبلغ 2 میلیون و یکصد هزار تومان است که این رقم در خصوص بیماران ام اس به بیش از 3 میلیون تومان هم می رسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آسایشگاه ، کهریزک ، ام اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بیمار ms
۲۳:۱۵ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
کاش خدا هیچ بنده ای را محتاج بنده دگر نکنه
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۲۱:۵۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
نام یک دکتر خوب و ادرس دقیق آسایشگاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
عجب
آخرین اخبار