کنفدراسیون فوتبال آفریقا راجیندرا پارساد داور اهل موریتانی را به دلیل قضاوت ضعیف در دیدار تونس مقابل گینه استوایی 6 ماه از فعالیت محروم کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، هنوز هم سایت‌های خارجی بسیاری هستند که در تحلیل بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2015، از شکست تیم فوتبال ایران مقابل عراق به عنوان ناراحت کننده ترین بازی این جام یاد می‌کنند.
 
 قضاوت ضعیف بنجامین ویلیامز در دیدار ایران-عراق در مرحله یک چهارم پایانی و کارت قرمز بی مورد او به مهرداد پولادی موجب حذف دردناک تیم فوتبال ایران از جام ملت‌های 2015 شد ماجرای دوپینگ بازیکن عراقی از دیگر نکات قابل تامل این دیدار بود اما کنفدراسیون فوتبال آسیا خیلی راحت از تمام این ماجرا گذشت و نه داور استرالیایی را توبیخ کرد و نه تذکری به فدراسیون فوتبال عراق داد.
 
از سوی دیگر، قوانین مقررات در کنفدراسیون فوتبال آفریقا جدی تر هستند و از خطای صورت گرفته توسط داور و یا یک تیم فوتبال به راحتی چشم پوشی نمی‌شود، داور اهل موریتانی وظیفه سوت زدن در دیدار نیمه نهایی جام ملت‌های آفریقا میان تیم‌های تونس و گینه استوایی را بر عهده داشت.
 
در حالیکه تیم فوتبال تونس یک بر صفر از حریف که میزبانی این دوره از مسابقات را بر عهده دارد،‌جلو بود اما داور یک پنالتی کاملا بی مورد و مشکوک به سود گینه استوایی گرفت، این پنالتی گل شده و کار به تساوی کشیده شد بازی تا پایان 90 دقیقه مساوی به اتمام رسید و بازی وقت‌های اضافه دنبال شد و در نهایت با قضاوت ضعیف داور این دیدار 2 بر یک به سود گینه استوایی خاتمه یافت.
 
بازیکنان تونس که از نحوه قضاوت داور بشدت عصبانی بودند در پایان بازی به او حمله کرده و راجیندرا پارساد را مورد توهین قرار دادند.
 
کنفدراسیون فوتبال آفریقا با پذیرش اشتباهات متعدد داور، او را 6 ماه ا ز سوت زدن محروم کرد سپس فدراسیون فوتبال تونس هم به دلیل توهین، بازیکنان را به پرداخت 50 هزار دلار جریمه نقدی محکوم کرد. در این میان هیچکدام از بازیکنان تونسی با محدودیت و یا توبیخی مواجه نشدند، انتظار می‌رفت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم برخوردی مسئولانه در مواجه با دیدار جنجالی ایران و عراق ازخود نشان دهد که متاسفانه اینطور نشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار