عبدالهی در نشست خبری در پاسخ به باشگاه خبرنگاران :

مشکلات ارزی دلیل تاخیر ساخت پروژه زباله سوز کهریزک / افتتاح نخستین کارخانه زباله سوز کشور در 20 بهمن

معاون خدمات شهری شهرداری تهران بااشاره به زمان ساخت این پروژه کهریزک گفت :پروژه زباله سوز کهریزک به دلیل مشکلات ارزی بیش از سه سال به طول انجامید.

مشکلات ارزی دلیل تاخیر  ساخت پروژه زباله سوز کهریزک / افتتاح نخستین کارخانه زباله سوز کشور در 20 بهمن
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری افتتاح زباله سوز کهریزک که  امروز (چهارشنبه )  در شهرداری مرکز برگزار شد،اظهار کرد:با بهره برداری این کارخانه زباله سوز می توان  روزانه  با تولید 200 تن زباله و3مگاوات برق به ارزش 7600کیلوژول انرژی به چرخه اقتصادی کشور کمک کرد.
 
وی افزود:نخستین کارخانه زباله سوز کشور بیست بهمن ماه با حضور قالیباف در شهر تهران افتتاح می شود.
 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران بااشاره به زمان ساخت این پروژه در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:پروژه زباله سوز کهریزک به دلیل مشکلات ارزی بیش از سه سال به طول انجامید.

عبداللهی با بیان اینکه ساخت زباله سوز کهریزک می تواند باعث کاهش سریع حجم پسماندهای شهر تهران شود،عنوان کرد : با تحقق این مقوله می توانیم از خطر آلودگی آبهای سطحی شهر تهران جلوگیری و هزینه های دفن پسماند را کاهش دهیم.

معاون خدمات شهری شهر تهران تصریح کرد : با سوزندان 200 تن از زباله های شهر تهران می توانیم باعث از بین رفتن جانوران مضر و موذی شهر تهران شویم .

وی افزود :  حدود 250 میلیون تن زباله با بیش از 2350 سیستم زباله سوز در 35 کشور دنیا سوزانده می شود.

عبداللهی ادامه داد: با سوزاندن زباله دمایی بیش از 800 تا 1200 سانتی گراد تولید می شود که براساس آن  می توان برق را توسط 3700 متر کابل کشی به مدار اصلی این کارخانه باز گرداند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در 3 نقطه شهر تهران تصمیم به ساخت زباله سوز داریم، افزود: امیدواریم با اجرایی شدن این کار بتوانیم کل زباله های شهر تهران راتعیین تکلیف و آن را تبدیل به برق کنیم.

معاون خدمات شهری شهرتهران  عنوان کرد: یک کارخانه زباله سوز با حجم 2 هزار تا 2 هزار و 400 تنی نزدیک به 1200 تا 1500 میلیارد تومان در سطح شهر تهران هزینه در بر دارد.

وی با تاکید بر اینکه 4500 تن زباله می تواند بیش از 100 مگاوات برق تولید کند، گفت:  هم اکنون مهمترین اقدام شهرداری احداث کارخانه های زباله سوزی بیشتر برای شهر تهران است.

عبداللهی از اعطای وام بانک های جهانی برای از بین رفتن آلایندگی هوا و ساخت کارخانه های زباله سوزی به متقاضیان خبر داد و گفت: در تهران نیز بانک برای ساخت زباله سوز کهریزک هزار میلیارد تومان وام به شهرداری عرضه کرده است.

معاون خدمات شهری شهر تهران اضافه کرد:  در کشور ما هنوز قانونی برای ساخت کارخانه زباله سوز در سطح شهر تعیین نشده اما امیدواریم قانونی  در این امر تصویب شود تا بتوانیم شاهد افزایش این کارخانه ها در سطح شهر تهران و کشور باشیم.

وی افزود: ساخت کارخانه زباله سوز کهریزک با همکاری کشور چین انجام و در آن تمامی استانداردهای روز دنیا رعایت شده است.

عبداللهی در ادامه در خصوص کاشت 5 میلیون درخت در سطح شهر تهران، گفت: شهرداری تهران از ماهها قبل اقدام به خرید درخت سالم با عمر بالا از یکی از استانها کرده که  به زودی آن را در کل شهر تهران کاشته می شود.

معاون خدمات شهری شهر تهران با بیان اینکه در 22 منطقه شهر تهران آموزش های لازم در خصوص کاشت درخت به شهروندان داده شده ، اضافه کرد: در این راستا توزیع رایگان درخت  را برای عید نوروز و استقبال از بهار در 374 سرای محله و 10 مسجد خواهیم داشت.

وی از عرضه رایگان درخت زیتون به شهروندان در راهپیمایی 22 بهمن ماه خبر دادو تصریح کرد: کاشت هزار درخت چنار در تپه های عباس آباد، در اتوبان شهید شهران فر به وسعت 170 هکتار، درمحله لتیان به وسعت 180 هکتار و منطقه جماران 130 هکتار کاشت نهال را تا پایان سال جاری خواهیم داشت.

معاون خدمات شهری شهر تهران با تاکید بر اینکه پارک جنگلی قوچک از سازمان جنگلها خریداری شده ، گفت:  در روز طبیعت در این جنگل  بیش از هزار هکتار درختکاری انجام می شود.

وی با بیان اینکه در روز 22 بهمن ماه 3 هزار دستگاه اتوبوس آماده خدمات رسانی به شهروندان است ، اضافه کرد: مترو در این روز با فاصله زمانی  5 دقیقه ای شهروندان را رایگان جا به جا خواهد کرد.

معاون خدمات شهری شهر تهران ادامه داد: 7 درصد  از مکان های تجاری سیفی جات در دست شهرداری تهران است و متاسفانه این رقم فقط 35 درصد از نیازهای شهروندان را احصا می کند.

عبداللی در پایان گفت: وزیر بهداشت به طور جدی پایش سیفی جات و میوه جات را دنبال و از طرح میوه های ارگانیک استقبال می کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کهریزک ، زباله ، کارخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.