شافعیان گفت: در سال جاری بیش از هزار دستگاه انواع ادوات کشاورزی به خصوص در رابطه با کشت برنج و همچنین دانه‌های روغنی وارد کشور کرده‌ایم در سال آینده پیش‌بینی می‌شود 500 دستگاه تراکتور و 100 دستگاه کمباین وارد کشور کنیم.

صندوق بیمه کشاورزی به سرمایه بالغ بر 400 میلیارد تومان نیاز دارد.به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا شافعیان مدیر عامل موسسه جهاد استقلال در جمع خبرنگاران گفت: صندوق بیمه کشاورزی که با همکاری و همیاری تشکلهای کشاورزی از سال 89 آغاز شده ولی در سال 91 بیمه مرکزی خواهان ده برابر شدن سرمایه صندوق از 40 میلیارد تومان به به 400 میلیارد تومان شده است که تاکنون به دلیل تامین سرمایه کافی از سوی ناحیه تشکلهای بخش کشاورزی تا کنون این بیمه تکمیل نشده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قدرت ماشین‌آلات بخش کشاورزی تولیدی کشور خصوصا تراکتور 110 اسب بخار است تصریح کرد: تراکتور وارداتی ما 150 اسب بخار است که از کشورهای ژاپن آلمان اتریش و سایر کشورها وارد شده است که سبب بالارفتن بهره‌وری در بخش کشاورزی شده و میزان تولید را افزایش می‌دهد.

شافعیان با بیان اینکه 38 درصد اقتصاد خانوار کشور به مواد غذایی بستگی دارد اضافه کرد: اهداف ما در موضوع مربوط به تولید، فراهم کردن خدمات و پشتیبانی از تولید و کاهش قیمت تمام شده محصولات غذایی است.

وی با اعلام این مطلب که 38 تا 40 درصد مواد غذایی خانوارها مواد پروتئینی تشکیل می‌دهند یادآور شد: که در سال جاری ما توانستیم نیاز کشور را با واردات فقط 7 درصد گوشت قرمز از کشورهای دیگر تامین کنیم که در حال حاضر قیمت گوشت در بازار داخلی کاهش قابل توجهی را نسبت به مدت 2 سال قبل نشان می‌دهد.

مدیر عامل موسسه جهاد استقلال در پایان  با اشاره به اینکه اصلی‌ترین محصولات کشاورزی زارعی غلات ذرت جو گندم و سایر محصولات هستند یادآور شد: ما در رابطه با محصولات اولویت خود را به کشت گندم داده‌ایم و  با وارد کردن ماشین آلات کشاورزی توانسته‌ایم بهره‌وری در این بخش را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشور ، دستگاه ، ماشین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار