رئیس پلیس پایتخت گفت: ناشنوایان و عموم شهروندان می توانند حوادث و مشکلات خود را از طریق سامانه پیامکی 110110 به پلیس اعلام کنند.

راه اندازی سامانه پیامکی 110110 برای شهروندان بویژه ناشنوایان
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سامانه پیامکی 110110 صبح امروز با حضور سردار ساجدی نیا رئیس پلیس پایتخت راه اندازی شد.
 
سردار ساجدی نیا در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ناشنوایان و برخی از شهروندان که در موقعیت های خاص قادر نیستند با سیستم 110 ارتباط برقرار کنند از طریق ارسال پیامک به سامانه 110110 می توانند مشکلات خود را به پلیس اعلام کنند؛ شهروندان باید آدرس محل و نیز نوع حادثه را دقیقا اعلام کنند.
 
وی با اشاره به اینکه اورژانس(115) و آتش نشانی(125) دارای سامانه پیامکی نیستند گفت: پلیس اعلام آمادگی می کند در صورت دریافت پیامک از سوی شهروندان، اطلاعات حادثه را به اورژانس و آتش نشانی ارائه دهد.
 
ساجدی نیا درخصوص ایجاد مزاحمت از طریق پیامک به این سامانه گفت: انتظار داریم مزاحمتی از سوی شهروندان در این زمینه رخ ندهد  در صورت بروز این مشکل مزاحمان همچون مزاحمت های تلفنی به 110 معرفی می شوند البته چندسالی است که مزاحمت برای 110 ایجاد نمی شود.
 
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه این طرح در گستره تهران بزرگ به اجرا در می آید گفت: امیدواریم تا پایان سال 94 این سامانه در کل کشور عملیاتی شود.
 
ساجدی نیا با اعلام اینکه روزانه 30 هزار تماس با پلیس 110 انجام می گیرد گفت: یک سوم از این تماس ها عملیاتی می شود که حدود 11 هزار مورد است.
 
رئیس پلیس پایتخت در خاتمه میانگین زمان حضور پلیس در محل حادثه را هفت دقیقه عنوان کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار