رییس کنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه ایران:

میزان مرگ و میر در بخش آی سی یو 24 درصد است

دکتر سوادکوهی با بیان اینکه هم اکنون میزان و مرگ و میر در بخش مراقبت‌های ویژه ایران به 24 درصد رسیده است، گفت: ما به استاندارد جهانی نزدیک شده‌ایم چرا که این میزان در دهه گذشته بین 40 تا 45 درصد بود.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علی امیر سوادکوهی رئیس کنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه ایران امروز در مراسم افتتاح دومین کنگره سراسری مراقبت‌های ویژه ایران که در کتابخانه ملی برگزار شد، اظهار داشت:  در حال حاضر بیش از 4 هزار و 500 تخت مراقبت ویژه در کشور فعال است که امیدواریم وزارت بهداشت در سال آینده بودجه‌ای برای افزایش این تخت‌ها اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه قرار است هزار و 500 تا 2 هزار تخت در سال 93 به بخش مراقبت‌های ویژه افزوده شود، اظهار داشت: اختصاص بودجه از سوی وزارت بهداشت به این امر نشان از پویا بودن رشته مراقبت‌های ویژه دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه با حمایت سازمان‌های بیمه گر و واقعی شدن تعرفه‌ها گام‌های جدیدی در این عرصه برداشته خواهد شد، بیان داشت: از 150 تا 200 هزار تخت بیمارستانی بخش آی سی یو حداقل باید 10 درصد تخت‌ها ویژه باشد و سازمان‌های بیمه گر نیز نسبت به پرداخت حق پزشکان کوتاهی نکنند.

به گفته وی، پرداخت کامل تعرفه برای ویزیت و عملکرد فوق تخصصی آی سی یو موجب بهبود وضعیت سرویس دهی به بیماران خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار