انجام پروژه‌های تحقیقاتی در راستای اجرای هر چه بهتر طرح تحول نظام سلامت

رئیس اداره اقتصاد درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از انجام پروژه‌های تحقیقاتی در راستای اجرای هر چه بهتر طرح تحول نظام سلامت در این اداره خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر لیلا عظیمی رئیس اداره اقتصاد درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با آغاز طرح تحول نظام سلامت، یکی از دغدغه‌های مهم نظام سلامت و سیستم‌های دست اندرکار اجرای طرح، انجام تحقیقات میدانی برای رفع مشکلات و ابهامات موجود می‌باشد. 

وی افزود: همزمان با آغاز طرح مذکور نظرسنجی از بیماران مراجعه کننده به مراکز مشمول طرح تحول نظام سلامت، توسط کارشناسان این اداره آغاز شد و نتایج مربوطه به معاونت درمان دانشگاه گزارش شد. علاوه بر این با توجه به اجرای سایر بسته‌ها و رشد ارایه خدمات در قالب این طرح ملی، ضمن مذاکره با شرکتهای خصوصی در صدد هستیم با انجام یک ارزیابی خارج سیستمی تاثیرات این طرح را بر روی آحاد جامعه در یابیم.
 
وی: بررسی وضعیت ثبت خدمات دارای تعرفه در بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی دانشگاه در سال 93 را یکی از جدیدترین تحقیقات این اداره برشمرد و خاطرنشان کرد: کنترل وضعیت مالی بیمارستانن‌ها، تامین منابع مالی مورد نیاز و افزایش کارایی در بخش درآمد؛ از مهمترین مباحث اقتصادی در اداره بیمارستان‌ها می‌باشند. در حالی که هر ساله مبالغ زیادی از هزینه خدماتی که در بیمارستانها به بیماران ارایه می‌شود به علت عدم ثبت یا ثبت ناقص در پرونده بیماران، از سوی سازمانهای بیمه گر پرداخت نمی‌شود. 

عظیمی با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت و تلاش در راستای استقلال مالی بیمارستان ها انجام چنین تحقیقی را ضروری برشمرد و افزود: این تحقیق با مطالعه پرونده‌ها و نحوه اجرای فرایند خدمت رسانی به بیماران در 16 بیمارستان دولتی تحت پوشش این معاونت به دست آمده است و نتایج آن به معاونت درمان گزارش شده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار