صفحات اجتماعی امروز روزنامه‌های کشور پیگیر موضو‌ع‌های پیش‌بینی کم آبی و خشکسالی در 21 استان کشور، رشد 70 درصدی سرطان در ایران تا15 سال آینده می‌شود.

از پیش بینی کم آبی و خشکسالی در 21 استان کشور تا افزایش 4 برابری جریمه قطع درختان در تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه جوان، ایران، مردم سالاری، همشهری، و آرمان در صفحات اجتماعی خود به مطالبی همچون افزایش عوامل خطر ساز سلامت زنان ایرانی افراد بیکار دفترچه می‌گیرند، وجود 600 ایرانی در زندان های ترکمنستان و . . . اشاره کردند که در ادامه به آن نگاهی خواهیم داشت.

روزنامه مردم سالاری:
افزایش آلایندگی هوا، شرایط نامناسب و اضطرار در کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی کشور، آلوده بودن برخی از مواد غذایی، تغذیه ناسالم، وجود پارازیت ها، مصرف بیش از حد دخانیات به ویژه سیگار، وجود مشاغل آلاینده صنعتی و مشاغل آلاینده دیگر و . . .  عواملی است که افزایش سرطان در ایران را به همراه دارد.

روزنامه مردم سالاری، در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع رشد 70درصدی سرطان در ایران تا 15 سال آینده می‌پردازد.

در این گزارش آمده است، سالانه در کشور 90 هزار تن مبتلا به سرطان می‌شوند که در 15 سال آینده این میزان 70 درصد افزایش می‌یابد.
درست است، چیزی به نام سونامی سرطان نداریم اما عوامل بروز سرطان در ایران وجود دارد و حتی برخی از عوامل در ایران بیشتر از سایر مناطق هستند.
در ادامه این گزارش نیز بررسی موضوع‌های طرح تحول سلامت، لزوم تجمیع بیمه‌های درمانی و تقویت آن، نقش خود مراقبتی در پیشگیری از سرطان، لزوم حمایت اشخاصی که به دلیل مشکلات اقتصادی اقدام به پیشگیری سرطان نمی کنند، لزوم حمایت بیماران سرطانی صورت می‌گیرد.

روزنامه همشهری:

*افزایش 4 برابری جریمه قطع درختان در تهران

روزنامه همشهری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع افزایش 4 برابری جریمه قطع درختان در تهران می‌پردازد.

بانک مرکزی جرایم قطع درختان را هر سال متناسب با تورم اعلام می‌کند و برای توسعه فضای سبز استفاده می‌شود.
در این گزارش آمده است روز گذشته همزمان با آغاز نهضت کاشت 2 هزار اصله درخت 10 تا 15 ساله در مسیر خیابان ولیعصر عج اعضای شورای شهر تهران نیز در اقدامی هماهنگ جریمه قطع درختان در شهر تهران را به طور میانگین 4 برابر نسبت به سال 92 افزایش دادند.

وجود چنین قوانینی به طبع در حفظ کمربند سبز، سرانه‌های فضای سبز و درختان موثر است و در صورتی که این اتفاق در شهر تهران رخ دهد تاثیر بسیاری بر کاهش آلایندگی هوا خواهد داشت.
 
شاید روزی برسد شهروندان تهرانی با دریافت اکسیژن بیشتر بهتر تنفس کنند و آسمان آبی شهر تهران را ببینند.
در ادامه این گزارش نیز موضوع‌های تعیین قوانین خاص قطع درختان در تهران، قطع درختان در ساخت و سازها، تامین پارکینگ در مناطق 22 گانه شهر تهران، قوانین و ضوابط تامین پارکینگ در بزرگراههای تهران، تامین پارکینگ در اماکن مسکونی، اداری، تجاری و . . . تصویب یک فوریت کاهش تخلفات ساختمانی، بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه همشهری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های برپایی 2 هزار جشن انقلاب در شهر تهران، راه‌اندازی نیروگاه‌ها زباله سوز شهری، افزایش ناگهانی آلودگی هوای تهران می‌پردازد.

روزنامه آرمان

*افزایش عوامل خطر ساز سلامت زنان ایرانی

افزایش آسیب‌های اجتماعی و معضلات زنان یکی از مهمترین دغدغه‌های جامعه امروز است به طوری که افزایش آسیب‌های زنان و کاهش سلامت اجتماعی زنان تهدید بزرگی برای خانواده‌ها و جامعه است.

روزنامه آرمان، در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع افزایش عوامل خطر ساز سلامت زنان ایرانی می‌پردازد.

این روزنامه آورده است، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی سلامت زنان، را در مقایسه با مردان بیشتر تهدید می کند. با توجه به افزایش سطح سواد زنان در مجموع تفاوت‌هایی در سبک زندگی آنان ایجاد شده که در پی آن انتظار می‌رود زنان در عرصه مشارکت‌های اجتماعی و اقتصادی بیشتر وارد شوند.

در ادامه نیز موضوع‌های نقش اجتماعی زنان در جامعه، قرار گرفتن نقش اشتغال مدرن در کنار نقش سنتی زنان،‌سلامت زنان در خصوص بعد بیولوژیک سلامت  زنان از نظر روحی و روانی بررسی می‌شود.
همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های وجود 600 ایرانی در زندان‌های ترکمنستان، افزایش 8 درصدی قیمت‌های عمره نوروزی، سرطان حاصل از کودهای شیمیایی، وضعیت بحرانی 80 درصد تالاب‌های کشور سوراخ کردن لوله‌های گاز مسجد کبود، محسوب نشدن آهنگری و جوشکاری در مشاغل سخت می‌پردازد.

روزنامه وطن امروز

*باروری ابرها کمی تا قسمتی ابهام آلود !


روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع مناقشه بر سر باروری ابرها بالا گرفت، باروری ابرها کمی تا قسمتی ابهام آلود می‌پردازد.

 در این گزارش آمده است، بارش باران در چند روز گذشته و شفاف شدن آسمان پایتخت برای مدتی کوتاه موجی از ابهام را نیز با خود به همراه داشت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران مدعی شد این بارش ثمره بارور سازی ابرهاست اما سازمان هواشناسی این بارندگی را پیش بینی دانست  و اعلام کرد بر اساس نقشه‌های پیش یابی انتظار چنین بارشی وجود داشته است.

در ادامه نیز موضوع‌های اعلام مدیر عامل شرکت آب منطقه تهران پیرامون انجام باروری ابرها در هفته گذشته، چگونگی بارور کردن ابرهای تهران، نقش بارور کردن ابرهای تهران در بارندگی‌های اخیر، باروری ابرهای تهران و بارندگی به دلیل شرایط آب و هوایی بررسی می‌شود.

 همچنین روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع های کاشت 5 میلیون درخت در تهران و بازگشت هوای ناسالم به آسمان تهران می‌پردازد.

روزنامه جوان

*مدارس پولی نمی‌شود


چندی پیش در یکی از روزنامه های کشور خبر پولی شدن مدارس منتشر شد اما اکنون خبر مدارس پولی نمی‌شود در روزنامه‌های کشور از جمله ایران و جوان منتشر شده است.

روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع پولی نشدن مدارس می‌پردازد.

در این روزنامه آمده است اجرای سیاست در ساماندهی نیروی انسانی ، توسعه مشارکت‌ها و واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی و خرید خدمات آموزشی باعث پولی شدن مدارس نمی شود.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های عملکرد یک سال و نیم وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم، ساماندهی نیروی انسانی و توسعه مشارکت‌ها، ارتقای بخش کیفیت آموزش و پرورش، اختصاص 99 درصد اعتبارات به حقوق پرسنل آموزش و پرورش، استخدام دانشجویان بومی در زادگاه خود، جبران کسری بدون تزریق نیروی جدید، تمام اشکال توسعه مشارکت صورت می‌گیرد.

روزنامه ایران

*پیش بینی کم آبی و خشکسالی در 21 استان کشور


روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع پیش‌بینی کم آبی و خشکسالی در 21 استان کشور می‌پردازد.

در این گزارش آمده است، 21 استان کشور از ابتدای سال آبی امسال یعنی از مهر تا چهاردهم بهمن با کمبود بارش نسبت به شرایط طبیعی بلند مدت خود مواجه بودند .
استان هرمزگان 68 درصد،‌فارس 50 درصد، خوزستان 45 درصد، اصفهان 31.5 درصد، تهران 30 درصد و البرز 26 درصد، کمبود بارش دارند.

در ادامه نیز موضوع‌های شرایط طبیعی میزان آب کشور نسبت به میانگین جهانی، هوای چند روز اخیر تهران و اغلب شهرهای کشور خطر خشکسالی و کمبود منابع آبی برای بیشتر استانهای کشور، کاهش میزان ورودی آب در کل کشور بررسی می ‌شود.

همچنین در صفحه اجتماعی روزنامه ایران موضوع‌های افراد بیکار دفترچه بیمه می‌گیرند، سرطان با بوق و کرنا می‌آید اما ما نمی‌شنویم می پردازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مشاغل ، شرایط ، دفترچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار