جاش ارنست : در حال ارزیابی فیلم اعدام گروگان اردنی هستیم

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید امروز در کنفرانس خبری خود اعدام گروگان اردنی را به شدت محکوم کرد و خواستار آزادی بی قید و شرط زندانیان توسط داعش هستیم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از کاخ سفید؛ جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید امروز در کنفرانس خبری خود اعدام گروگان اردنی را به شدت محکوم کرد و خواستار آزادی بی قید و شرط زندانیان توسط داعش هستیم.

وی گفت آمریکا در کنار دولت و ملت اردن ایستاده است.وی افزود دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا در حال ارزیابی صحت فیلم منتشر شده هستند.ارنست گفت اردن همواره یکی از اعضای مهم ائتلاف ضد داعش بوده است.

جاش ارنست گفت اوباما به تیم امنیتی خود دستور تحقیق ویژه در مورد گروگان های داعش داده است.
او در مورد تحولات اوکراین نیز گفت به طور مستمر در حال ارزیابی شرایط برای پاسخ مناسب هستیم.
ارنست در مورد خط لوله کی استون نیز اعلام کرد  تهدید به وتوی این طرح توسط اوباما هنوز به قوت خود باقی است.
گفتنی است کنگره قانون خط لوله "کی استون" را تصویب کرد.

 اوباما پیشتر صراحتا اعلام کرده بود که از قدرت سخت خود استفاده و این طرح را وتو خواهد کرد.خط لوله نفت «کی استون ایکس ال» قرار است نفت خام تولیدی غرب کانادا را به پالایشگاه‌های آمریکا در خلیج مکزیک منتقل کند.پروژه احداث این خط لوله انتقال نفت که برای اجرایی شدن به توافق دولت آمریکا نیاز دارد از پنج سال پیش مسکوت مانده است.از آن جا که خط لوله مورد نظر باید از مرز دو کشور عبور کند، وزارت امور خارجه آمریکا مامور شده است این پروژه، منافع و مضرات آن را بررسی کند و به ویژه پیامدهای زیست محیطی آن را مشخص نماید.حامیان محیط زیست و دموکرات ها از مخالفان این طرح و جمهوری خواهان و دولت کانادا از موافقان جدی این طرح هستند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار